"Když jsme poprvé viděli film World War Z, s ikonickými scénami, kde zombíci doslova prší do města či houfně přelézají zdi, bylo nám hned jasné, že se to perfektně hodí do hry," říká designér Oliver Hollis-Leick, když na Gamescomu z World War Z (Alza.cz) ukazuje sestřih z hraní. Vyvinuli proto technologii, která jim dovolí ztvárnit hejna pěti stovek nemrtvých, což považují za hlavní vlastnost (viz předvedení dynamické simulace hordy).

Každý level má prý jiná přepadení, takže najdete rozličný arzenál (raketomety, granátomety, výbušné šípy atd.) v bednách v tzv. obranných zónách, které můžete obehnat třeba ostnatým drátem. Hra má být hlavně o satisfakci ze zabíjení zombíků, tudíž vám poskytne spoustu výzbroje k dosažení tohoto cíle.

Výbava i nepřátelé budou ve hře procedurálně generovaní dle toho, jak se hráči dosud dařilo. Zpočátku si sice vyberete úroveň obtížnosti, ale pokud hra uvidí, že vám to nejde, sama se tuhost nepřátel či jejich počet sníží (adaptivní AI).

Jednou z nejúžasnějších věcí je, že jednotliví zombíci mohou přes sebe lézt a vyšplhat tak postupně do vyšších pater. Vše je založeno na reálné fyzice, takže když zamíříte na někoho dole, celá pyramida se tím ohrozí nebo spadne. Zajímavá je i ukázka z obrany átria (známého z traileru), kde nepřátelé postupně přelézají skleněné stěny a dostávají se k vám dovnitř, kdy nemáte ani vteřinu oddychu.

Co se týče vývoje postav, má to být o pokroku co nejdál v jednotlivých třídách, což odemkne strom schopností a ovlivní to způsob, jakým můžete hrát. Dosažený pokrok půjde přenést mezi epizodami hry, které budou tři s odlišným klimatem: New York (městská džungle s auty a tanky), Moskva (krutá zima) a Jeruzalém (poušť). Každá z těchto epizod bude mít ještě tři kapitoly, které odvypráví příběh (nová prostředí v DLC, jinak se počítá s dalšími nepřáteli, režimy atd.). Jen škoda toho odkladu na 2019, protože tahle co-op akce vypadá velmi, velmi nadějně.

Reklama