Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Krabicovka FIFA 19 šla meziročně o čtvrtinu dolu

Britský žebříček za minulý týden.

Existují pro to jen dvě možná vysvětlení. Buď se FIFA 19 (Alza.cz) z neznámého důvodu prodává výjimečně špatně, nebo v minulých dvanácti měsících došlo k prudké akceleraci digitální distribuce na úkor krabicovek.

Hitparáda z Velké Británie od auditora GfK totiž praví, že krabicovky FIFA 19 se v úvodním týdnu prodávaly o 25 procent hůře než za to samé období před rokem v případě FIFA 18.

Nechápejte to špatně, pořád jde o nejúspěšnější start tohoto roku v Británii, který by kterákoli jiná hra záviděla, přesto to vyvolává podzvižení, že se něco děje.

Watch on YouTube

Když tento fotbal vychází pravidelně rok co rok, vždy v tu samou dobu, může jít o důsledek například menší či jinak vedené marketingové kampaně. Klidně mohou mít určitý dopad i událostí okolo tváře hry, Cristiana Ronalda, který nejprve přestoupil z Realu do Juventusu, pak byl přísně vyloučen v Lize Mistrů a teď ještě přišlo to obvinění za údajné staré znásilnění v Las Vegas. Protože novinek v letošním dílu FIFA není málo.

Co se týče verzí hry, tradičně nejvíce frčela ta na PS4, která zařídila 64 procent odbytu, zatímco Xbox One 35 procent, Switch 1 procento a verze pro staré platformy X360 a PS3 úplně zanedbatelné číslo.

Za zmínku stojí i vývoj na dalších příčkách britské hitparády: Spider-Man sice klesl na druhou pozici, ale už se ho nyní prodalo tolik kusů, že předstihl Far Cry 5 v roli druhé nejvíce žádané krabicovky roku.

Třetí Shadow of the Tomb Raider zase vykazuje trvale dobrý odbyt, takže se zdá, že by hra mohla mít delší ocas a že by Squre Enix mohli být spokojeni, navzdory ne úplně oslnivým srovnáním z krabicovek za úvodní týden.

Jedinou další novinkou v TOP10 je Valkyria Chronicles 4 debutující na 9. příčce. Vše je samozřejmě zkresleno tím, že GfK nesleduje digitální verze, s jejich započítáním může být vše úplně jinak.

Watch on YouTube

Read this next