Takhle to, přátelé, dopadá, když má nějaká hra příliš krátkou propagaci, tedy moc málo času mezi oznámením a samotným vydáním. A nepomůže ji ani slavný, multimilionový předchůdce.

Life is Strange 2 (Alza.cz) měla na Steamu pouze čtvrtinu souběžných hráčů než předešlá odbočka Before the Storm.

První epizoda dvojky vyšla koncem září, poměrně rychle po odhalení koncem srpna na Gamescomu.

Hrály ji tehdy jen 4 tisíce lidí, zatímco dřívější spin-off v den vydání hrálo naráz 16 tisíc lidí. Pro srovnání, první díl Life is Strange měl při debutu skoro 7 tisíc lidí, ale tehdy to byla nová hra bez známosti, značný rozdíl oproti situaci nyní.

1

O dalších důvodech menšího zájmu hráčů lze jen spekulovat: velkou roli může hrát úplně jiné obsazení. Zatímco minule se hrálo za dívku Chloe a proživaly se její běžné životní trable okolo školy a dospívání, nyní to jsou dva bratři utíkající před policií.

První díl Life is Strange byl velmi populární mezi YouTubery, ale od té doby vyšlo podobných epizodických adventur tolik, že už je možná jimi trh přesycen, nemluvě o nedávném krachu Telltale. Before the Storm hezky vyprávěl předvoj děje původní hry, kdežto dvojka působí jak úplně nová hra bez přímé souvislosti, pouze nesoucí ten samý název.

Podepsat se na tom mohla i vyšší nasazená cena od vydavatele Square Enix: zatímco méně epizod Before the Storm stálo jen 17 dolarů, tak Life is Strange 2 vyžaduje mnohem vyšší investici 40 dolarů za všech pět epizod (lze i nevýhodně samostatně), což mohlo řadu kupujících odradit. V kombinaci s téměř neexistujícím, příliš krátkým marketingem a změnou postav asi smrtící koktejl...?

Přitom první epizoda dvojky sklízí nadšené recenze (např. GameSpot 9/10, viz infografika níže) a pochází přímo od autorů úspěšné jedničky z Dontnod, tedy mělo by to logicky táhnout více než odbočka od úplně jiného najatého studia...

2

Reklama

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director