Půlhodinové předvedení Ancestors: The Humankind Odyssey zklamalo

Opičák a džungle.

Patrice Desilets, který se rozhádal a soudil s UbiSoftem po zastávání role kreativního ředitele na prvních dvou dílech Assassins Creed a Brotherhood, ukázal půlhodinu ze svého nového projektu Ancestors: Humankind Odyssey pro Private Division, tedy divizi konkurenčního vydavatele Take 2.

Nelze se ubránit pocitu, zda si neukousl možná až příliš velké sousto, když se snaží zmapovat evoluci lidstva sahající deset milionů let zpět, při čerpání z dostupných pramenů. Neustále zdůrazňuje, že má na tyto ohromné ambice ve svém studiu Panache Digital Games pouze třicetičlenný tým (značný rozdíl oproti vyšším stovkám až tisícům vývojářů v UbiSoftu), kterému dostání se do současného bodu trvalo předlouhých osm let, což se na hře též dost projevuje.

Hrajete za opičáka, který si v third-person pohledu klestí cestu africkou džunglí, šplhá po stromech a skáče mezi nimi jako Assassin. Pokouší se hlavně přežít, vyhýbat se nástrahám a posunout se vpřed získáním nových schopností (takový primitivní technologický strom). Dohlednost do dálky je prý tak malá záměrně, kvůli počáteční neschopnosti postavit se na nohy, ale ani pak vestoje (zvýší vaše šance na přežití) to není žádná sláva oproti jiným moderním titulům.

Dalším dějištěm hry, kde máte jakousi oázu pro spaní a jinak musíte každý den jíst či pít (sníží váš strach), se stanou savana, bažiny či jezera. Když bude pršet, má být opičákovi zima a při lezení spotřebuje více energie, která je jinak používána na rychlejší pohyb. Potkat vás mohou různé realistické nepříjemnosti, jako je otrava, zranění či krvácení. HUD si můžete libovolně zapnout či vypnout, ale k hraní nemá být potřeba.

"Mysleli jsme si, že vytvoření survival hry z prehistorického období bude snažší, protože tam nemusíme postavit celou civilizaci, architekturu měst a davy, ale ono to nakonec lehčí nebylo, jen odlišné, organické," říká Desilets. To, že mezi oznámením hry a jejím plánovaným vypuštěním v 2019 (PC/PS4/X1) vylezly na trh jiné hry se systematickým přeživáním, jako Far Cry Primal či Red Dead Redemption 2, mu prý dokázalo, že nejsou úplně mimo ani blázni. Problém je v tom, že zatímco zmíněné hry mají survival jen jako doplněk, zde nic jiného zřejmě není.

Ancestors prý budou unikátní hrou, jaká tu ještě nikdy nebyla, ačkoli stačí si vzpomenout na Robinsons Requiem z 1994 a pravda to úplně není. Michael Worosz, senior vice president Private Division, zdůraznil, že bude výzvou v nepředvídatelných věcech. Prý se těší, až si hráči toto "nové" uchopení survival žánru zkusí díky rodokmenu a kreativitě Patriceho a jeho týmu.

Reklama

Přeskočit na komentáře (1)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (1)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna