Velice zajímavou, možná až moc rozsáhlou anketu mezi předními analytiky spáchali kolegové ze sesterského serveru GamesIndustry. Optali se jich na jejich predikce hlavních událostí pro nadcházející rok 2019.

Něco z toho je jen opáčko spekulací či dřívějších náznaků, jiné tipy a věštby jsou odvážnější. Tak se pojďme na to nejdůležitější podívat:

Michael Pachter (Wedbush Securities)

  • Take 2 oznámí nový BioShock a novou hru Rockstaru na 2020
  • UbiSoftí lineup na 2019 zahrne další Splinter Cell, Watch Dogs a Rainbow Six (vedle Skull and Bones)
  • Dvě velké hry se stanou Free-2-Play: Overwatch (v létě, což přinese desítky milionů hráčů) a Blackout (měsíc před startem dalšího Call of Duty)
  • Nintendo oznámí plně handheldovou verzi Switch s pevně zabudovanými JoyCony a bez doku, za nižší cenu 199 dolarů
  • Respawn vypustí letos hned dvě hry, Titanfall 3 v září a koncem roku Star Wars hru
  • Selhání Fallout 76 donutí Bethesdu, aby urychlila tvorbu The Elder Scrolls VI, s možným stihnutím konce 2019
  • Rozvoj streamovacích služeb s možností zaplatit si za přístup k jediné hře (model jako iTunes)
1

Piers Harding-Rolls (IHS Markit)

  • Switch se stane nejlépe prodávanou konzolí 2019 a Nintendo zalepí díru ve svém portfoliu po úpadku podpory 3DS.
  • Bude se hodně mluvit o cloudových službách, ale jejich prosazení bude trvat dlouho (momentálně jde o okrajový trh tvořící jen 2 procenta tržeb), do cloudového hraní se pustí i Facebook
  • Microsoft a Sony oznámí nový hardware
  • Další digitální PC obchody a jejich značná snaha o exkluzivní obsah, aby se odlišily od ostatních, ještě více fragmentují a dezorientují hráče, ale nic ani zdaleka neohrozí dominanci Steamu, jen to bude tlačit na Valve s rychlejším vývojem vylepšení
  • Google či Amazon koupí velkého herního vydavatele

Mat Piscatella (NPD)

  • Útrata za digitální obsah bude tvořit 90 procent z celku, bude dál růst služeb s předplatným (Xbox Game Pass, EA Access atd.)
  • Switch bude jedničkou v konzolových prodejích, což zařídí Pokémon a vlajkové série Nintenda
  • Hry se budou více soustředit na sociální zážitky a snazší hraní společně s přáteli
  • Velký rozruch okolo streamovacích služeb ve 2019, ale kvůli současné infrastuře a zvykům konzervativních zákazníků se budou prosazovat velmi pomalu
  • Protože loni vyšlo mnoho pokračování nejslavnějších sérií, budou mít výrobci ve 2019 těžký, skoro až nemožný úkol je v meziročním srovnání tržeb překonat

Dr. Serkan Toto (Kantan Games)

  • Nintendo potvrdí spekulovaný Switch Pro a také dojde na Switch Lite, což firmě pomůže zalepit díru v tržbách po 3DS
  • Vyjde hodně konverzí pro Switch od third-party výrobců, počínaje jarem, včetně minimálně jedné velké značky od EA, Activision či Take 2
  • PS5 ani nového Xboxu se ve 2019 nedočkáme, ale dozvíme se první detaily, s důrazem na model předplatného a cloudové hraní
  • Ani letos se více neprosadí VR hraní, navzdory nové generaci PSVR či snížení ceny, a navzdory aktivitám Facebooku či mnoha startupů

Reklama