Velká pecka, srovnatelná snad jedině s dávným prodejem Illusion Softworks Petra Vochozky do rukou Take 2, vybuchla na domácím poli dnes dopoledne. Přesně rok po vydání Kingdom Come Deliverance prodal investor Zdeněk Bakala pražské studio Warhorse rakouskému vydavateli THQ Nordic, který hru uvedl na světový trh, takže vše okolo ní důvěrně zná.

"Výše transakce dosáhla ohromných 42,8 milionu eur, respektive 1,1 miliardy korun. Čistá částka po odečtení všech dluhů se vyšplhala na 33,2 milionu eur, což představuje více než 850 milionů korun. Od ledna do prosince minulého roku Warhorse Studios v čistých příjmech dosáhlo na 42 milionů eur s celkovými provozními příjmy ve výši 45,8 milionu eur. Čistý zisk před zdaněním v minulém roce představoval 28,4 milionu eur, což je více než 734 milionů korun," uvedl specializovaný CzechCrunch.

Dan Vávra ani Martin Klíma s prodejem nemohli nic dělat, i kdyby se rozkrájeli, protože ve firmě drželi jen 17 procent, resp. 13 procent. Vávra, bez nějž by hra v současné realistické a "nedračí" podobě nikdy nevznikla, ale je proslulý svým odporem vůči zahraničním korporacím i autoritám obecně, protože si rád vše dělá podle sebe, má ve Warhorse nadále zůstat, stejně jako Bakalou dosazený šéf Martin Frývalský.

Ostatně tuhle stránku věci považoval za důležité vyzdvihnout i ředitel THQ Nordic, Lars Wingefors, aby neexistovaly žádné pochybnosti: "Nemůžu se dočkat na další spolupráci se zakladateli, kteří budou nadále pokračovat v řízení studia s patřičnou kreativní svobodou."

1

Vzhledem k tomu, že Kingdom Come Deliverance patřilo mezi nejprodávanější hry minulého roku i na Steamu - podle aktuálních informací už je na 2 milionech prodaných kusů napříč platformami - i má okolo sebe početnou komunitu nadšených fandů, bylo jasné, že po něm někdo rychle skočí. I protože ho Bakala bral od začátku pouze jako ryzí investici, která se mu vyplatila. Výhodné pro minulé majitele je i to, že většina transakce proběhne v hotovosti, což si díky své silné pozici mohli diktovat. Takže by se již v budoucnu nemělo stát, že Vávrovi zbydou v peněžence poslední peníze na přežití, jak přiznal, že tomu bylo v těžkých dobách při tvorbě hry.

"Začali jsme jako malý startup jen s pár zaměstnanci, kteří byli dostatečně zapálení, aby se zapojili do tak vyzývavého projektu. Věříme, že mít za zády THQ Nordic a Koch Media nám pomůže v naší misi přinášet vzrušující hry našim zákazníkům a posouvat hranice herního průmyslu," komentoval akvizici šéf Frývaldský. Momentálně mají zaměstnávat 120 lidí.

CEO Koch Media, Dr. Klemens Kundratitz, vypíchl, že úspěšně rozvinuli spolupráci už při Kingdom Come: Deliverance, kdy obě firmy úzce kooperovaly, takže nejde o krok do neznámých vod. Teď to má být ještě hlubší spolupráce s využitím společných znalostí a zkušeností, což prý otevře dveře úžasným novým příležitostem pro oba subjekty (ačkoli jde už v reálu pouze o jeden, majitel studia bude mít vždy poslední slovo, což může být pro směřování dalších projektů částečně riskantní).

A ano, tohle jméno jste slyšeli nedávno v souvislosti s rozhodnutím o exkluzivitě Metro Exodus na Epic Games Store, Dr. Klemens Kundratitz je za to odpovědný a skalní příznivci Steamu ho moc nemusí. Takže pokud tento jeho krok neskončí fiaskem, je docela pravděpodobné, že podobný osud může jednou potkat i zatím neoznámené, leč určitě chystané pokračování Kingdom Come.

Vídenští THQ Nordic spadají pod švédské THQ Nordic AB, ale mají autonomii a loni rostli. V posledních letech vešli v povědomí houfným skupováním práv na staré herní značky od zkrachovalých výrobců, přičemž některé hodlají oživit, jako se tomu stalo u Darksiders 3 před Vánocemi. Momentálně chystají 77 her, z nichž 48 teprve čeká na oznámení, ale pouze pár jich vyjde v letošním roce, v němž čekají díky Metro Exodus rekordní výsledky. Mezi jiná studia ve vlastnictví THQ Nordic patří Bugbear Entertainment (Flatout), Black Forest Games, Coffee Stain Holding, Rainbow Studios či Experiment 101.

Reklama