Martin Klíma, spoluzakladatel Warhorse, jeho bývalý spolumajitel a především výkonný producent Kingdom Come Deliverance byl terčem grilování Martina Veselovského v DVTV. Odpověděl tam na celou řadu otázek, které se vyrojily po včerejším odprodeji studia THQ Nordic.

Kingdom Come 2 tam odmítl potvrdit, protože ještě není vhodná chvíle mluvit o dalších plánech explicitně. Nicméně z jeho přeřeknutí ("Nemohu komentovat, o čem bude Kingdom Come 2"), úsměvu a náznaků je jasné, že se na pokračování středověké RPG simulace dělá a že bude ještě ambicióznější. Utrousil tam o něm prvních pár drobků:

"Vývoj další hry musí jít dál. Nemůžeme vyvíjet hru pro stávající hardware, mezitím vyjde další generace konzolí, výkon těch počítačů zase vzroste. Nároky hráčů vzrostou, očekávání vzrostou, takže budeme potřebovat jít dál, udělat hru lepší, výkonnější, náročnější. To znamená, že budeme potřebovat více zdrojů, než jsme potřebovali na tu minulou hru (Kingdom Come). Sice dokážeme trochu využít zkušeností a stávající technologie, ale bude se nám to dělat lépe, když za námi bude stát silný partner, který nás podrží, když to budeme potřebovat".

1

Z těchto vět je zřejmé, že Kingdom Come 2 nemá být jen nějakým datadiskem, nebude pouhou kapitolou ve stylu "jen více toho samého", jak se kdysi předpokládalo na Kickstarteru. Dále z nich nepřímo vyplývá, že hra asi dorazí až po uvedení příští generace konzolí, tedy že Kingdom Come 2 nevyjde dříve než o Vánocích 2020 (kdy se spekuluje o uvedení PlayStation 5 a nového Xboxu). A také že bude nákladnější než jednička, která prý stála čtyři tisíce "člověko-měsíců" (Forbes dříve psal třičtvrtě miliardy korun). Otázkou samozřejmě je, proč přesně má být příští projekt dražší (zda kvůli vyšším platům, většímu týmu drženému po delší dobu, novým technologiím atd.), pakliže se nejspíš nepočítá s tím, že by vývoj opět zabral dlouhých šest let (ani s opakováním starých potíží)...?

Klíma dále upřesnil, že investor Zdeněk Bakala neměl ambici vytvořit si videoherní centrum v České republice a že teď nastal ten pravý okamžik k prodeji studia, které se má v příštích letech rozrůst o dalších 30 lidí. Zatímco Bakalovi museli řadu věcí vysvětlovat, například proč se vyplatí odložit vydání a hru vylepšit (že se další vložené peníze promítnou do vyšších hodnocení a prodejů), u THQ Nordic má být snazší komunikace v tom, že jsou experty v oboru a mají své knowhow (i když zase někdy mohou mít odlišný názor).

Ten rozdíl mezi dvěma uváděnými sumami v tiskové zprávě (1,1 miliardy korun vs. 850 milionů korun) za prodej studia je způsoben jednoduše tím, že Warhorse mají nyní tuto částku (cca 250 milionů korun) na svém bankovním účtě, tudíž ji získal do rukou nový majitel.

"Rozhodnutí prodat studio bylo nakonec nás všech tří společníků (Bakala, Vávra, Klíma) - už proto, že to bylo podmíněno, jak to obvykle bývá, setrváním kreativního týmu a děláním dál toho, co děláme. Koupili nás proto, že věří, že ty hry, co děláme, jsou dobré a že je umíme dělat," vyloučil v DVTV, že by se z nich stalo jen nějaké outsourcingové centrum pro ostatní projekty THQ Nordic, což byla taková skrytá narážka na bývalé 2K Czech v Brně.

Klíma nepředpokládá, že by je později potkal stejný osud jako tyto domácí kolegy a jinou původně českou sérii (Mafia 3). Zdůvodnil to tím, že Mafia 2 byla problematický, dlouhé roky se vlekoucí projekt bez výsledku na obzoru. U Warhorse je prý teď situace jiná, oni doručují věci, které slíbili, čímž myslel DLC.

Šance, že by THQ Nordic chtěli po Warhorse, ať dělají hru nějakého úplně jiného žánru (třeba vesmírné Battle Royale), je prý podobně málo pravděpodobná, jako pokud by servery v karlínských kancelářích zasáhl meteorit. "Všichni si vzájemně rozumíme a momentálně si myslíme, že nejlepší cesta vpřed je nechat dělat Warhorse to, co umí dělat, a nebránit nám v tom," uzavřel Klíma objasňování jejich vztahů s novým majitelem.

Čtěte také: Infografika k narozeninám Kingdom Come a přesný podíl verzí na odbytu + komentář předešlého majitele.

Reklama