Možná i vám vrtalo hlavou, jak mohlo Apex Legends nasbírat 50 milionů hráčů za pouhý měsíc od vypuštění. Ano, je to sice Free-2-Play hra bez vstupních bariér, ale i tak jde o ohromné číslo, na nějž jen tak někdo nedosáhne. Nyní už to víme.

Podle zdrojů agentury Reuters si Electronic Arts prostě zaplatili vysokými částkami nejvlivnější influencery na světě a tato strategie jim výborně zafungovala.

Nejvíce prý dali sedmadvacetiletému streamerovi na Twitchi, který má přezdívku Ninja, občanským jménem Tyler Blevins. Za živé vysílání na této platformě a pár tweetů před třinácti miliony jeho odběratelů mu zaplatili neuvěřitelný milion dolarů, tedy 23 milionů korun. To věru není zlé za den práce, že?

2

I díky tomu se o hře začalo všude mluvit a přihlásily se do ní deset milionů lidí za úvodní tři dny.

EA toto zjištění Reuters odmítli oficiálně komentovat. Dle agentury šlo o více než dvakrát vyšší částku, než jakou si Ninja standardně vydělá pravidelným streamováním Fortnite.

Nemalé peníze si za propagaci Apex Legends vydělal také polsko-kanadský streamer Shroud, ačkoli u něj přesné detaily neznáme. Každopádně specialisté přes elektronické sporty EA pochválili, kterak do kampaně zapojili všechny hlavní influencery v daném žánru.

1

Vrátí se jim tato investice, ptáte se? Možná ne hned z miktotransakcí v Apex Legends, snad jedině v dlouhodobém horizontu několika let. Hlavní však pro ně je, že díky úspěchu této onlinovky od Respawnu a počtu zaregistrovaných hráčů stoupla hodnota akcií EA o 16 procent. Jinými slovy, hodnota tohoto výrobce díky jediné hře vzrostla o úctyhodné 4 miliardy dolarů, což je něco, o čem si třeba - nepochybně nákladnější a déle vyvíjené - Anthem od BioWare může nechat jen zdát.

Spoluzakladatel SuperData odhaduje, že Fortnite mohlo v roce 2018 utržit až 2,4 miliardy dolarů, více než kterákoli jiná hra na trhu.

Reklama