Herní komunita dnes neřeší nic jiného. Pečlivě přezkoumává záběry z nočního pořadu Inside Xbox, aby zjistila, jestli to bylo skutečné nebo fingované hraní. Ostatně nebylo by to poprvé, co by Microsoft něco takového podnikl, stačí vzpomenout na dema Kinectu.

Při představení revolučního streamovacího řešení Project xCloud dali moderátorce do ruky standardní xboxový ovladač, k němuž byl připojen telefon Android a na něm už byla zapnutá Forza Horizon 4.

Problém je ten, že její ovládání prsty často moc neodpovídalo tomu, co se děje na obrazovce, mimochodem s nečekaně výbornou kvalitou grafiky bez viditelné komprese.

Začaly být proto vyvozovány dedukce, že buď mohlo jít o předpřipravený podvrh (ale to by musela vědět dopředu, co se bude dít a být vážně dobrou herečkou). Nebo pravděpodobnější varianta, že auto ve hře reaguje na ovládání s nemilým zpožděním, které je u takového streamování naprosto zásadní. Na druhou stranu, třeba brzdová světla se rozsvítila ihned.

Přitom šlo o ideální studiové podmínky s velmi rychlým internetem (pro přenos dat ze serverů s Xbox One od Microsoftu), jaký asi někde v autobuse mít jen tak nebudete.

Za povšimnutí stojí též fakt, že pro demonstraci byl autory vybrán úsek trati ve hře, kde zrovna není tolik zatáček, což asi není náhoda.

Blondýna z videa, Julia Hardy ovšem na svém Twitteru tvrdí, že se rozhodně o podvrh nejednalo. Prý jsme jen netušili, že není v řízení moc zdatná...

1

Každopádně někdy v letošním roce proběhnou první veřejné testy Project xCloud, slíbil Microsoft, takže pak bude možné vše nezávisle ověřit. Pokud to bude v praxi reálně fungovat a nepůjde to ve stopách OnLive, mělo by to být velké: "Hrajte hry, které chcete, na jakémkoli zařízení, se vám zamane."

Příští týden navíc své řešení toho samého oznámí Google, kam právě přestoupila na pozici viceprezidentky pro hraní Jade Raymond (autorka Assassins Creed, ex-UbiSoft a ex-EA).

Reklama