Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

6. června Quake 2 RTX s podporou raytracingu

Jen tři levely + video.

Společnost Nvidia dnes oznámila, že od 6. června bude na GeForce.com zdarma dostupný titul Quake 2 RTX. Půjde pouze o demo s úvodními třemi singleplayerovými levely, které vytvořila komunita modderů ve spolupráci s tímto výrobcem grafických karet.

Nicméně hráči, kteří již původní Quake 2 vlastní, si mohou vychutnat celou hru s podporou path tracingu včetně kooperativního i deathmatch módu hry pro více hráčů. Datadisky v inovované grafice nebudou.

Quake 2 RTX má být první hrou na světě, která plně využívá path tracing, techniku ray tracingu, která unifikuje všechny světelné efekty, jakými jsou stíny, odrazy, lom světla a další, do jediného ray-tracingového algoritmu. Díky tomu získává Quake 2 z roku 1997 svěží vzhled.

„Quake 2 RTX je vyjádřením naší lásky a vášně ke hraní na PC," říká Matt Wuebbling, ředitel marketingu ve společnosti Nvidia. „Díky použití Vulkan API a grafických technologií nové generace využívajících ray tracing můžeme tuto PC klasiku nabídnout i mladším hráčům, kteří si ji mohou stáhnout a zahrát zdarma."

Hardwarové nároky této předělávky:

  • OS: Windows 7 64-bit či Ubuntu 16.04 LTS 64-bit
  • CPU: Intel Core i3-3220 nebo ekvivalent AMD
  • RAM: 8 GB
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 2060 či lepší
  • HDD: 2GB available space
Watch on YouTube

"Je neobvyklé, aby hra měla takový dopad a dlouhověkost, jako v případě Quake 2. Vidět ji po 20 letech v nové vizuální podobě s ray tracingem je pro mne něco velmi výjimečného," říká Tim Willits, ředitel studia ve společnosti id Software a jeden z tvůrců původní série Quake. "Stejně mimořádné jsou naše vztahy se společností Nvidia, s níž jsme pracovali od raných dob stříleček z pohledu první osoby. Je fascinující vidět, jak Nvidia do herní klasiky integrovala moderní funkce."

Modernizovaný vzhled klasické hry byl dosažen pomocí ray tracingové techniky zvané path tracing. Ta sleduje paprsky světla během jejich průchodu scénou způsobem, který unifikuje všechny světelné efekty do jediného ray tracingového algoritmu. Tuto elegantní formu renderingu využívá počítačová grafika ve filmech, pro herní průmysl byla dosud příliš nákladná.

Světelné efekty v Quake 2 RTX jsou natolik pokročilé, že pro vykreslování v reálném čase vyžadují hardwarovou podporu pro ray tracing v podobě specializovaných RT Core jader typických pro architekturu Turing a grafické karty Nvidia GeForce RTX. Realistické zobrazení v Quake 2 RTX zahrnuje osvětlení scény v závislosti na denní době s zobrazením slunečního světla a nepřímého osvětlení vykreslované v reálném čase s vysokým dynamickým rozsahem. Fyzicky založené materiály jsou vykreslovány věrně. Například voda a sklo dokáží realisticky lámat světlo, emisní povrchy získají dramatický efekt měkkého osvětlení, povrchy nabídnou věrné odrazy a zdroje světla osvětlují okolní objekty. Detaily a textury modelů zbraní jsou také propracovanější a pro dosažení lepšího obrazu bylo využito kvalitnějšího odšumování. 

Quake 2 RTX využívá Nvidia VKRay, rozšíření, které umožňuje každému vývojáři využít Vulkan API k přidání ray tracingových efektů do jeho hry. Quake 2 RTX je čistě ray tracingový titul, který běží na rendereru Vulkan s podporou operačního systému Linux.  Staví na Q2VKPT, verzi hry vytvořené Christophem Schiedem, která byla postavena na open source Quake 2 enginu - více zde.

Watch on YouTube

Read this next