Patent naznačuje, jak PlayStation 5 odstraní loadování

Rozdělením hry na části.

Že se příští generace konzolí rozloučí s neoblíbeným dlouhým nahráváním her, to víme už déle, například z tohoto či tohoto článku.

Otázkou však bylo, jak přesně toho tvůrci dosáhnou, jelikož samotný přechod na rychlejší SSD disk nemusí u rozlehlých a propracovaných otevřených světů tak úplně stačit.

Podle patentu, který si Sony zaregistrovala v USA začátkem týdne, na to půjde u PlayStation 5 fikaně. Rozdělí prostředí každé hry na několik částí, aby mezi nimi umožnila hráčům hladké přechody.

1

Fungovat to má tak, že když hráč zamíří v herním světě určitým směrem, na pozadí se dynamicky začne načítat příští oblast, kam má pravděpodobně namířeno.

Takže hra bude neustále monitorovat polohu postavy v prostředí a jakmile někam vyrazí, hra si v předstihu načte do paměti konzole (rychlá GDDR6) všechna potřebná data a instrukce, aby hráč nikdy nemusel čekat u loadovacích obrazovek.

Nemá jít o něco převratně nového, ostatně Rockstar podobnou technologii implementoval už u Red Dead Redemption 2. Více na Inverse.

Reklama

Přeskočit na komentáře (3)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Související obsah

Vychází PC konverze Beyond: Two Souls

Startovní trailer a pár slov tvůrce.

Nvidia ovladače pro Wolfenstein: Youngblood

+ uvedení karet SUPER a více monitorů s G-SYNC.

Také na webu...

- komentáře (3)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna