Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Bandai Namco vnímají služby s předplatným her jako hrozbu

Nelíbí ani Epic Store, ale streamování ano.

Japonský vydavatel, který světu poslední dobou dal Ace Combat 7, The Dark Pictures: Man of Medan, Code Vein, Soul Calibur 6, Tekken 7 či Dark Souls, není úplně nadšen z nejnovějších trendů v herním průmyslu.

Bandai Namco jdou zřetelně proti proudu, podobně jako Take 2, když se vyslovili proti nástupu služeb jako Xbox Game Pass, EA Access či Uplay+. Jejich postoj je vesměs logický, jelikož nevydávají tolik her ročně ani nemají tak silný starší katalog, aby takovou vlastní službu mohli rozjet též.

Hlavní důvod, proč model předplatného za pár dolarů měsíčně vnímají jako hrozbu, však vysvětlil pro MCV Hervé Hoerd, senior viceprezident marketingu pro Evropu, jinak:

"Obchodní model za takovým měsíčním předplatným je založen na dvou věcech: kolik hodin člověk hrál vámi vyrobenou hru ve srovnání s jeho celkovou herní dobou v daný měsíc, a pak dle počtu her, které člověk zkusil, z celkového počtu her. To, co mi z toho pak po takové kaskádě dostaneme, je příliš nízká částka na to, abychom mohli investovat do dalšího obsahu. Jinak je to samozřejmě vzrušující možnost do budoucna, ale toto považujeme za hrozbu pro zrod příštích her."

Nezamlouvá se jim ani trend s umísťováním her exkluzivně na Epic Games Store. Nechápou důvod, proč by měli dávat své hry na jediný obchod, když jejich zájmem je, aby se hry dostaly k co nejvíce zákazníkům.

"Naším hlavním cílem je zákazník a značka. Vždy se tedy rozhodujeme pro řešení, které uspokojí zákazníka a osloví co nejširší publikum. Čili nevíme, proč bychom měli dávat například Tekken 7 na Epic Games Store, sice by to pro nás bylo více ziskové díky jeho obchodnímu modelu a Epic má sílu, ale požaduje exkluzivitu a to se neslučuje s naší vizí," dodal jeden z šéfů Bandai Namco.

Naopak ve streamovacích službách vidí buducnost a hodlají je podporovat, jelikož hraní z cloudu neznamená předplatné, to není povinné. Už prý provedli různé testy, jako třeba Dragon Ball Xenoverse 2 pro Stadia a další tituly budou následovat v příštích vlnách na službě Google, byť se teprve uvidí, jak to dopadne.

Read this next