Kolik procent tržeb tvoří digitální downloady plných her?
Čísla od předních vydavatelů.
Dosud to bylo víceméně tabu, až Borderlands 3 prolomily ledy a z nich jsme dostali potvrzeno, že tržby z digitálních plných verzí tvoří obří podíl z celku. Pak se nelze už tolik divit Rockstaru, že nepřipraví krabicovku Red Dead Redemption 2 pro PC.
Analytik Daniel Ahmad na Twitteru zveřejnil, jak si v tomto směru stojí přední vydavatelé.
Největší podíl downloadů plných verzí her v 2. čtvrtletí 2019 měli Take 2, u nich dělaly neuvěřitelných 75 procent.
Sony prodala 53 procent z veškerého softwaru pro PS4 digitální cestou. UbiSoft pak má 45 % podíl, čili 55 % u něj stále ještě obstaraly krabicové verze her.
U Electronic Arts za uplynulých 12 měsíců měly digitální downloady plných her podíl 47 %.
Full Game Digital Download ratios for leading pubs/platforms:
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) October 4, 2019
Ubisoft: 45% of rev. in Q2 2019
Take Two: 75% of units in Q2 2019
EA: 47% of units over past 12 months
Sony: 53% of PS4 Software units in Q2 2019
Next Gen will see full game downloads account for >50% of all software
Analytik proto předpokládá, že u příští generace konzolí Xbox a PlayStation budou digitální downloady her zajišťovat většinu příjmů u každého většího výrobce.
Jedinou výjimkou je Nintendo, které pořád ještě má výrazně převažující část tržeb z fyzických her. Nicméně od startu Switch už se poměr mění i u něj.
Reklama
- komentáře (1)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!