Česká budovatelská strategie dá vzpomenout na Caesara či Pharaoh

Nebuchadnezzar ze starověké Mezopotámie přiblížen.

Při pokusech o vyslovení názvu by si člověk snadno zlomil jazyk. Na druhou stranu to je něco, co hru odlišuje od ostatních a tuctovek. Pamětníci zase budou jásat, že se zrovna našinci snaží oživit odkaz klasik od Sierry z konce minulého století, jako Caesar 3 či Pharaoh.

Nová česká studia vznikají díky rozmachu digitálních verzí a Steamu jako houby po dešti, viz Velvetist inspirovaný první Mafií, a pražští Nepos Games by se sázkou na tento žánr i zasazení mohli trefit do černého.

1

Toto nezávislé studio tvoří pouze dva lidé, kteří prý celý život pracovali v herním průmyslu a vždy chtěli vytvořit vlastní projekt svých snů. Na Nebuchadnezzar dle blogu dělali po uplynulých pár let jen ve volném čase, ale nyní se mu začínají věnovat na plný úvazek (že by se našel investor?).

Věří, že ručně kreslená, stylizovaná 2D grafika má v dnešním světě stále své místo. Nesnaží se ale o pouhý klon něčeho slavného, nýbrž i přinést svěží inovace, které žánr posunou o kousek dál.

Že je o takový projekt zájem, dokazuje 20 tisíc zhlédnutí debutového traileru na YouTube za pouhých pár dnů. Nejčastější stížností je prý přehnaná velikost postaviček kmitajících na cestách, s čímž tvůrci asi budou něco dělat (volitelné nastavení?). Co však neplánují, je Early Access, rozmysleli by si to snad jedině tehdy, pokud by byl obsah hry kompletně hotov.

Jde o klasickou isometrickou budovatelskou strategií o stavbě a údržbě města. Pokud vše klapne, ve 3. čtvrtletí 2020 vám umožní prožít historii a kulturu starověké Mezopotámie. Během kampaně se hráč ujme správy mnoha významných a historický měst včetně mnoha nádherných monumentů.

2

Citujeme oficiální popisek ze Steamu:

Hratelnost: Hráčovým úkolem je zajistit produkci surovin a jejich logistiku od těžby a zemědělství až po finální výrobky sloužící obyvatelům města. K optimalizaci chodu města má hráč k dispozici mnoho nástrojů. Zároveň má maximální přehled o potenciálních problémech, které tak může řešit nebo jim předcházet. Hra je přístupná nováčkům žánru i je výzvou pro zkušené stratégy toužící po maximální efektivitě.

Kampaň: Hra obsahuje hlavní kampaň s 16 historickými misemi, které pokrývají původní osídlování dané oblasti až po dobytí Babylonu Peršany v 6. století př.n.l. Každá mise pokrývá důležitou etapu historie Mezopotámie a k jejímu splnění hráč musí splnit rozličné úkoly včetně budování historických monumentů významných pro danou oblast a období.

Monumenty: Během kampaně bude hráč stavět komplexní monumenty. A nejen stavět, ale také navrhovat, protože díky in-game editoru monumentů má hráč nad vzhledem všech monumentů plnou kontrolou a to od návrhu stavby přes barevné ladění až po finální detaily - vše podle hráčových představ. Budeš se držet historie nebo přijdeš s úplně novým stylem? Je to jen na tobě.

Mody & Lokalizace: Hra je již od svých základů navrhována a designovaná pro plnou podporu modů. Moder bude schopen vytvářet vlastní budovy, zboží, monumenty nebo i celé mise a kampaně. Všechny konfigurační soubory jsou psané v přehledném jazyce Lua. Samozřejmostí je plná podpora pro lokalizaci modů. Nebude tedy problém vytvořit mód s více jazyky nebo dodání dalšího jazyku později. To samozřejmě platí i pro základní hru.

3
4
5
6

Reklama

Přeskočit na komentáře (0)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna