Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Bohemia Interactive završila úspěšný rok a oslavila 20 let existence

+ fotky, infografika.

Vývojářská společnost Bohemia Interactive završila nejrušnější rok své historie velkolepou oslavou v krásných prostorách Obecního domu v Praze. Oslava byla určená nejenom pro více než 400 zaměstnanců firmy ze všech 7 studií z celého světa, ale i pro partnery, novináře a tvůrce z ostatních úspěšných studií v České republice. Všichni společně si z úst CEO Marka Španěla, CFO Slavomíra Pavlíčka Publishing directora Vojtěcha Ješátka a Creative directora Ivana Buchty vyslechli informace o historii, ale i úspěšné současnosti Bohemia Interactive.

Bohemia Interactive za dobu své dvacetileté existence prodala více než 30 milionů kopií svých her, mezi které patří průlomový titul Operace Flashpoint, nástupnická série Arma nebo žánr definující zombie survival DayZ. Díky úspěchu těchto titulů je Bohemia Interactive historicky i v roce 2019 jedničkou na trhu co do počtu zaměstnanců, počtu prodaných kusů i celkových tržeb.

Nejvíce k tomu v posledních letech přispěly tituly Arma 3 (5,3 milionů prodaných kusů celkově) a DayZ (přes 5 milionů prodaných kusů celkově), které se těší neutuchající oblibě a prodejně se jim dařilo i v roce 2019. Zejména díky dlouhodobě podpoře, ať už technické, či obsahové.

Arma 3 se v roce 2019 dočkala vydání experimentálního DLC Contact, zatímco pro DayZ vyšlo DLC Livonia, což byl pro Bohemia Interactive první multiplatformní (PC, PS4, Xbox One) release v historii. Navíc release úspěšný, protože za první dva týdny od vydání 3. prosince se prodalo přes 120 000 kusů na všech platformách.

Bohemia Interactive však nestaví svou budoucnost jen na svých ikonických titulech. Brněnské studio vydalo v srpnu tohoto roku free-to-play hru Vigor pro Xbox One, kterou si od té doby zahrálo více než 3,5 milionů hráčů. Na začátku prosince zase po pěti letech vývoje a mnoha změnách kurzu vyšla pro PC a mobilní zařízení unikátní kreativní platforma Ylands, která tvořivým hráčům nabízí propracované, ale přístupné nástroje pro tvorbu vlastních her, úrovní a jiného obsahu, aby ho mohli sdílet s dalšími uživateli.

Rok 2020 bude stěžejním nejenom pro Vigor i Ylands, ale pro celou Bohemia Interactive. Společnost se bude soustředit nejenom na úspěšný rozvoj svých her, ale zejména své nové technologie Enfusion, která bude základním stavebním kamenem veškeré budoucí tvorby, stejně jako jím byla doposud využívaná technologie Real Virtuality.

Za dobu své dvacetileté existence Bohemia Interactive vytvořila a vydala přes 17 titulů, pomohla stvořit několik masově populárních žánrů (vojenské simulace, battle royale, zombie survival) a podílela se společně s Valve na vzniku široce používaného distribučního modelu early acces. Podobně progresivním stylem bude Bohemia Interactive působit i do budoucna, což firmě umožňuje právě její nezávislost ne jakýchkoli jiných subjektech (investor, vydavatel atd.).

Oslavu 20. let Bohemia Interactive korunoval živý koncert symfonického orchestru. Pod vedením dirigenta Varhana Orchestroviče Bauera zahrál početnému publiku několika stovek hostů v první části sérii ikonických skladeb z her jako Arma 3, Operace Flashpoint, Vigor či Ylands a v části druhé pak slavné filmové skladby (Tenkrát na západě, Tři oříšky pro popelku) či skladby s vánoční tématikou (Tichá noc, Neseme).

Slavnostní večer v Obecním domě podtrhl nejenom úspěšných rok 2019, ale hlavně výsadní postavení Bohemia Interactive nejenom na českém trhu, na kterém se nic nezmění ani v roce 2020.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author

Redakce

Contributor

Comments