RECENZE Utah do American Truck Simulator

Potěší svou rozmanitostí.

VERDIKT: Krásné rozšíření s variabilitou prostředí, leč na počty ujetých milí je menší než Oregon a najde se i hluché místo na mapě.

Po nedávném rozšíření Oregon (recenze) se nám v American Truck Simulator rozrostla herní mapa o další stát Utah.

Jedná se o oblast středozápadu s poměrně velkou rozlohou (třináctý největší stát USA), a hodně rozmanitou krajinou. Jen pro názornost malé srovnání. Na celkovou rozlohu je Utah jen o něco málo menší než Oregon, nicméně z pohledu řidiče je zde citelný propad v délce silnic. Oregon disponoval cca pěti tisíci mil nových silnic, kdežto Utah nabízí jen cca tři a půl tisíce mil. Na druhou stranu deset nových měst Utahu je srovnatelných i s Oregonem, kde jich je přibližně stejně.

Když jsem do Utahu přejížděl od západu, mou první zastávkou bylo největší město regionu Salt Lake City, mimo jiné dějiště zimní Olympiády z roku 2002. Už tady bylo na co koukat. Dálnice je lemována pláněmi solného jezera a v dálce jsou vidět vrcholky hor, zkrátka paráda.

Přitom stačí v Utahu sjet o pár mil jižněji a krajina se postupně z travnatých oblastí mění ve vyprahlé oblasti jak vystřižené z kreslených animáků Looney Tunes. Hned jsem vzpomněl na Road Runnera a Wile E. Coyote (v Čechách známé jako Pták uličník a kojot Wilda). Pěkné prostředí je i v okolí dalších měst jako Moab, St. George nebo Cedar City. Na dálnicích lze mimo jiné potkat i dvanáct nových kamioňáckých odpočívadel dle reálné předlohy a při jízdě se můžete pokochat známými pískovcovými útvary v Monument Valley nebo krásným průjezdem skrz Virgin River Canyon.

Na herní mapě přibyly nové povrchové i podzemní doly. Nejvíc ohromí určitě Kennecott Copper Mine, což už je pořádná díra v zemi a stojí za zastávku a zevrubnější prohlídku. V DLC Utah došlo i na rozšíření ropného průmyslu, které představuje struktury starající se jak o těžbu tak skladování ropy. S tím vším pak souvisí zaměření zakázek, které přijímáte, a nejedná se jen o převoz surovin ale i o transport strojů, které se v tomto průmyslovém odvětví používají.

Ačkoli je v Utahu všechno na sebe víc nahňácané, trochu zvláštně vznikla na jihovýchodě prázdná díra v mapě, která mohla být lépe využita. Takhle můžete jet z města Salina buď pouze na východ, nebo na jih. Přitom by zde mohla být zanesena diagonální silnice číslo 24 a 95, která podle reálné mapy vede šikmo k jihovýchodnímu cípu státu Utah a ideálně by mohla končit u městečka Blanding (tři a půl tisíce obyvatel - v mapě Utahu tohoto DLC ale chybí). Přijde mi to škoda, už proto, že celkový počet silničních milí zde není tak velký a za další smysluplnou silnici (spojnice Salina - Blanding) by se určitě žádný hráč nezlobil.

I přes výše zmíněnou výhradu jsem ale s novým DLC spokojený. Utah je krásným rozšířením, které potěší svojí rozmanitostí. Ještě by to chtělo, aby v SCS Software přepnuli na vyšší rychlost a začali vyrábět a vydávat přídavky s jednotlivými státy nějak rychleji a na příště hodit do placu ještě větší pecku jako třeba Texas a s ním i novou značku kamionu.

888

Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2019.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna