Proč nebudou žádné startovní exkluzivity Xbox Series X?

Phil Spencer vysvětluje pohnutky.

Když jsme se začátkem ledna dozvěděli, že v prvních letech nebudou žádné exkluzivní hry pro Xbox Series X, byl to šok. Ale on vlastně Microsoft neměl nic jiného na výběr, když některé hry jako Halo Infinite už slíbil pro předešlý Xbox One.

Nyní se k tématu vrátil xboxový boss Phil Spencer v interview Gamertag Radio, který pojal vysvětlování dost zeširoka:

"Jelikož v Microsoftu sedíme blízko PC hrám, sledujeme, jak se tento ekosystém postupem let vyvíjí. Díky dnešním enginům a technologiím dokáží vývojáři využít hardware a vytvořit PC hry, které šlapou v nejlepší možné kvalitě na nabušených sestavách, zatímco ty samé hry šlapou i na pár let starých PC s menším výkonem. Tuto myšlenku jsme chtěli přenést do naší strategie se Series X, i když jsou s tím spojeny určité kompromisy".

1

Zároveň prý měli při rozhodování na vědomí, že výrobci her asi nebudou chtít vytvářet špičkové hry určené jen pro Series X, protože by takto od nich odřízli všechny ostatní hráče. Je totiž jasné, že cílem každého studia je, aby mohlo oslovit co nejširší publikum a mít co nejvyšší tržby.

Z těchto slov Spencera je cítit určitá obava, že by se jim možná těžko sháněli vývojáři kutící něco pouze pro novou konzoli. Ale mají přeci vlastní studia, která nakoupili za nemalé peníze, a těm by to klidně mohli přikázat silou, ne?

Jenže pak přichází další faktor - a to vysoké náklady na takové vymakané hry exkluzivně jen pro Xbox Series X. Pokud by se v úvodních letech tato konzole prodávala pomalu, mohl by vzniknout problém, že se pro ni nevyplatí vyvíjet nebo že to bude Microsoft stát majlant. A více zákazníků by si ji třeba nekoupilo, dokud by pro ni nebyly pořádné exkluzivní hry, aneb klasický začarovaný kruh. Takto, kdy všechny hry poběží na Xbox One S, Xbox One X i Xbox Series X, vsadili na jistotu.

"Běžně vídáme, že lidé chtějí hrát s přáteli nehledě na to, jaké oni vlastní herní zařízení. Současně lidé touží po tom, aby měli před sebou co nejširší nabídku her, stejně jako vývojáři chtějí využít co nejlepší technologie. Všechny tyto věci jsme do našeho plánu zohlednili a jsme s ním velmi spokojeni," uzavřel Spencer.

Reklama

Přeskočit na komentáře (13)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (13)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna