Proč nikdy nevznikla Half-Life 2: Episode 3 a proč návrat k sérii tak trval?

Valve upřímně i o Left 4 Dead 3.

Všeobecné nadšení z Half-Life: Alyx pro VR (recenze) přiměly novináře vrátit se ke staré, mnohokrát omílané otázce.

Proč se fanoušci série nikdy nedočkali oznámené, avšak nakonec nerealizované epizody 3 do Half-Life 2?

Odpověděl na to přímo Gabe Newell pro IGN:

"Nechceme jen vypouštět jeden Half-Life za druhým, aby nám to pomohlo splnit kvartální čísla."

Tahle série jim prý vždy slouží výhradně k tomu, aby posunuli technologie vpřed a inovovali s nimi hratelnost, jako se tomu děje právě u aktuálního Alyx. Prý se už od druhé epizody do HL2 poohlíželi po něčem, čím by podobně udělali díru do světa.

1

Valve říkají, že nedají zelenou projektům, který se jim nezdají slibné či v praxi nefungují. Soudcem v tomto směru je vždy jedině interní testování hry od někoho mimo studio, který jim upřímně sdělí, zda jejich výtvor za něco stojí nebo ne. Toto je systém, kterému bezmezně věří a řídí se jím.

Dalším důvodem, proč návrat k Half-Life trval tak dlouho, byl prý vývoj enginu Source 2, nástupce toho použitého v HL2, Team Fortress 2, Counter-Strike: Global Offensive či titanfall. Už po dokončení tvorby Episode 2 se poohlíželi po novém enginu, ale z minulosti věděli, že není moudré zároveň dělat engine od nuly a nějakou hru na něm, což by prý bylo dost bolestivé.

Source engine 2 byl prý připraven až ve 2014 v rámci DOTA 2 nástrojů. Vývoj Half-Life: Alyx prý trval čtyři roky, od roku 2016, kdy byl engine už hotov.

A jak to je vlastně s tím dlouho spekulovaným Left 4 Dead 3?

"Pouze jsme použili část levelu z Left 4 Dead pro test geometrie při začátku tvorby v Source 2. Byl to jen takový test renderování, z čehož lidé odvodili, že pracujeme na pokračování," vysvětlili Valve.

Reklama

Související obsah

Microsoft reaguje na výrok Sony o generacích konzolí

+ dražší vývoj PS5 her a turecký obchod slibuje vysokou kompatibilitu PS5.

Které hry máme vidět na PS5 akci? Souhrn vábení

Horizon 2, Silent Hill, nová vesmírná značka...

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna