Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Některé podzimní hity budou raději ořezány, než aby se zpozdily

+ nové Call of Duty, vliv pandemie na Baldurs Gate 3 a UbiSoft.

Reportér Jason Schreier, který odešel z Kotaku do Bloombergu, napsal pro prestižní list The New York Times zajímavý souhrnný článek o dopadu globální pandemie na hry, které se poslední dobou prodávají lépe než kdykoli jindy, ale zase teď vznikla nepříjemná mezera v nášupu zásadních premiér až do konce prázdnin.

Zjistil, že nejmenovanné velké tituly plánované na letošní podzim prý budou raději ořezány, než aby byly v důsledku prodlev kvůli koronavirové krizi opožděny.

"Nižší produktivita studií při home-office a u outsourcingových partnerů v Číně a Indii zapříčinila, že se teď redukují některé vlastnosti her, snižuje se počet levelů nebo úkolů," citoval anonymní vývojáře, kteří se tímto krokem budou snažit stihnout pevně dané termíny.

Mohl tím myslet kupříkladu letošní díl Call of Duty, který dle Schreiera nebude rebootem podsérie Black Ops, jak se dosud myslelo, ačkoli na ni má mít nějaké menší vazby. Zaslechl, že by mohl nést podtitul jednoduše Vietnam či Cold War.

Na dopady COVID-19 si mu postěžovali také tvůrci Baldurs Gate 3 z belgických Larian Studios.

V prvním týdnu jim prý práce na dálku odsýpala velmi dobře, protože všichni z 300 zaměstnanců věděli, co přesně mají dělat. Ale jakmile se vstoupilo do dalších týdnů sociální izolace a karantény, vynořily se nemilé problémy:

"Rodiče se musely paralelně starat o děti. Někteří pracovali pouze omezený počet hodin nebo v neobvyklou denní dobu, což vyústilo v menší produktivitu a problémy při komunikaci. V podstatě jsme jen celé dny strávili komunikací, řešením problémů, organizováním věcí a určováním směru," přiznal šéf Swen Vincke, který odhaduje výkonnost týmů jen na 70 až 80 procent normálu. Přesto by Early Access verze nadále měla vyjít do Vánoc.

Watch on YouTube

Jinak se prý také prodloužila doba nutná na certifikaci her u výrobců konzolí. Z obvyklých čtyř až šesti týdnů je aktuálně potřeba osm až deset týdnů, opět kvůli práci testerů z domova.

Ve výhodě mají být firmy jako UbiSoft, které disponují hodně týmy a pobočkami po celém světě. Jsou tedy už dlouho zvyklé spolupracovat na dálku či v různých časových pásmech, případně lze jedno nahradit za jiné, když zrovna v nějaké zemi platí přísné vládní restrikce.

CEO Yves Guillemot poděkoval Sony a Microsoftu, že jim dovolili vzít si přísně střežené devkity next-gen strojů z kanceláří domů k vývojářům, aby mohli pokračovat ve vývoji. UbiSoft zatím nezaznamenal nějaké znatelné zpoždění jeho titulů, ale pokud by to bylo prý potřeba pro dobro hráčů a jeho obchodních partnerů, neměli by problém s odsunem.

Situace se tedy má tak, že se zatím všichni výrobci her budou snažit stihnout letošní podzim za každou cenu kvůli startu nových konzolí, které potřebují velké hry. Ale pokud by se Sony či Microsoft rozhodli je odložit, přizpůsobili by se a tolik by jim to nevadilo. Uvidí se prý v příštích měsících, praví The New York Times.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Baldur's Gate III

PS5, Xbox Series X/S, PC

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments