Úchvatné tech-demo Unreal Engine 5 na PS5. Toto je pravý nextgen!

Trochu lepší Tomb Raider s létáním, běžící v reálném čase.

Nebyli jste moc spokojeni s tím, co minulý čtvrtek předvedl Microsoft z Xbox Series X? (souhrn a hodnocení

Pak právě pro vás je určeno toto. Devítiminutové technologické demo "Lumen in the Land of Nanite" čerstvě oznámeného Unreal Engine 5, který bude venku začátkem roku 2021 v preview-verzi.

Z third-person akce ve skalách na způsob jordánského starodávného města Petra, v temných kobkách a s létáním ve vysoké rychlosti jak v nějaké arkádové střílečce si sednete na zadek - to vám garantujeme. Působící jako takový opravdový next-gen Tomb Raider, ale není to nové dobrodružství Lary, udělal to přímo svépomocí Epic. A je to dle moderátora Geoffa Keighleyho v této kvalitě normálně hratelné, resp. ovladatelné, nikoli jen nějaký předrenderovaný filmeček.

"Unreal Engine 5 poskytne grafikům možnost dosáhnout bezprecedentní úrovně detailů a interaktivity. Tyto schopnosti budou v praxi přístupné týmům všech velikostí díky vysoce produktivním nástrojům a knihovnám obsahu," praví se v tiskovce.

Tech-demo (4K verze je na Vimeo zde) vypadá tak dobře prý kvůli dvěma novým základním technologiím UE5: mikropolygonová geometrie (uvolňuje ruce grafikům ve vytvoření takových geometrických detailů, jaké jen oko dokáže rozeznat) a plně dynamické globální iluminaci (řešení Lumen, které na scéně okamžitě reaguje na změny nasvícení, ať už jde o kilometry či milimetry). Jak se to projeví ve hrách? Lepší změny denní doby (úhlu nasvícení od slunce), zapnutí baterky či třeba udělání díry ve stropě, kterou hned začne procházet světlo a tvůrci s tím budou mít méně práce.

1

Součástí předváděčky výše jsou i věci, které už umí Unreal Engine 4.25 (též podporující nextgen konzole), jako vylepšení Niagara VFX, fyzika a destrukce Chaos, vylepšení animačního systému či zvuku - více o nich v v článku z minulého týdne.

Dojde na časté využití knihovny Quixel Megascans pro objekty ve filmové kvalitě, což pak vústí ve výrazně větší a detailnější scény než na předešlé generaci konzolí. UE5 jinak dokáže použít (importovat) filmové podklady složené ze stovek milionů či miliard polygonů. Neuvidíte v něm žádné doskakování dodatečných detailů či náhle se objevování se věcí před vámi na poslední chvíli.

Podporuje současné konzole i ty nextgen + iOS, Android, Mac a PC. Vývojáři prý mohou nyní nejprve pracovat v UE4 a pak projekt přesunout na UE5. Jakmile budou PS5 a Xbox Series X na trhu, vyjde pro ně optimalizovaná verze Fortnite nejdříve na Unreal Engine 4 a na UE5 bude upgradována v polovině 2021, slíbil Epic - více zde.

2
3
4
5
6
7

Reklama

Přeskočit na komentáře (4)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (4)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna