Úchvatné tech-demo Unreal Engine 5 na PS5. Toto je pravý nextgen!

Trochu lepší Tomb Raider s létáním, běžící v reálném čase.

Nebyli jste moc spokojeni s tím, co minulý čtvrtek předvedl Microsoft z Xbox Series X? (souhrn a hodnocení

Pak právě pro vás je určeno toto. Devítiminutové technologické demo "Lumen in the Land of Nanite" čerstvě oznámeného Unreal Engine 5, který bude venku začátkem roku 2021 v preview-verzi.

Z third-person akce ve skalách na způsob jordánského starodávného města Petra, v temných kobkách a s létáním ve vysoké rychlosti jak v nějaké arkádové střílečce si sednete na zadek - to vám garantujeme. Působící jako takový opravdový next-gen Tomb Raider, ale není to nové dobrodružství Lary, udělal to přímo svépomocí Epic. A je to dle moderátora Geoffa Keighleyho v této kvalitě normálně hratelné, resp. ovladatelné, nikoli jen nějaký předrenderovaný filmeček.

"Unreal Engine 5 poskytne grafikům možnost dosáhnout bezprecedentní úrovně detailů a interaktivity. Tyto schopnosti budou v praxi přístupné týmům všech velikostí díky vysoce produktivním nástrojům a knihovnám obsahu," praví se v tiskovce.

Tech-demo (4K verze je na Vimeo zde) vypadá tak dobře prý kvůli dvěma novým základním technologiím UE5: mikropolygonová geometrie (uvolňuje ruce grafikům ve vytvoření takových geometrických detailů, jaké jen oko dokáže rozeznat) a plně dynamické globální iluminaci (řešení Lumen, které na scéně okamžitě reaguje na změny nasvícení, ať už jde o kilometry či milimetry). Jak se to projeví ve hrách? Lepší změny denní doby (úhlu nasvícení od slunce), zapnutí baterky či třeba udělání díry ve stropě, kterou hned začne procházet světlo a tvůrci s tím budou mít méně práce.

1

Součástí předváděčky výše jsou i věci, které už umí Unreal Engine 4.25 (též podporující nextgen konzole), jako vylepšení Niagara VFX, fyzika a destrukce Chaos, vylepšení animačního systému či zvuku - více o nich v v článku z minulého týdne.

Dojde na časté využití knihovny Quixel Megascans pro objekty ve filmové kvalitě, což pak vústí ve výrazně větší a detailnější scény než na předešlé generaci konzolí. UE5 jinak dokáže použít (importovat) filmové podklady složené ze stovek milionů či miliard polygonů. Neuvidíte v něm žádné doskakování dodatečných detailů či náhle se objevování se věcí před vámi na poslední chvíli.

Podporuje současné konzole i ty nextgen + iOS, Android, Mac a PC. Vývojáři prý mohou nyní nejprve pracovat v UE4 a pak projekt přesunout na UE5. Jakmile budou PS5 a Xbox Series X na trhu, vyjde pro ně optimalizovaná verze Fortnite nejdříve na Unreal Engine 4 a na UE5 bude upgradována v polovině 2021, slíbil Epic - více zde.

2
3
4
5
6
7

Reklama

Přeskočit na komentáře (4)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Související obsah

Také na webu...

Oficiální propagační materiál Sony ukazuje černý model PS5

Zjevně jen Photoshop, ale poprvé něco takového schváleného od obchodu.

Obrázky z remaku Stalkera do Unreal Engine

Jediný amatérský tvůrce se snaží o autenticitu a atmosféru.

- komentáře (4)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna