Unreal Engine 5 demo jelo v 30fps a se starým harddiskem by bylo mnohem horší

Dle Epicu bude nextgen "kvantovým skokem" + druhé video.

Včerejší tech-demo Lumen in the Land of Nanite bylo tou nejlepší možnou reklamou na PlayStation 5 a lehce strčilo do kapsy veškeré dosavadní předváděčky her na Xbox Series X.¨

Jeden dozvuk jsme tu už měli v noci - PS5 je lepší než nadupané PC, říká šéf Epicu - a nyní se k populárnímu tématu ještě vrátíme.

Neobsahovalo raytracingové efekty a běželo jen v 30 snímcích za vteřinu v rozlišení 1440p (upscalovaném do 4K). Tato volba Epicu a Sony jasně hovoří o jejich prioritách pro nextgen tituly: čili zatím kašlat na vysoká rozlišení i na framerate, ale zaměřit se na znatelně vyšší kvalitu grafiky.

Tady je dvouminutová zkrácená verze s vypíchnutím hlavních vlastností Unreal Engine 5:

Původní plán Epicu byl, že toto demo přiveze Epic na březnovou konferenci GDC 2019, kde si ho účastníci měli i sami zahrát, ale kvůli koronaviru se vše pozdrželo. Nicméně ta létající sekvence v závěru je pouhou cutscénou (neinteraktivní), protože se Sony nelíbilo, že by šlo jinak demo snadno rozbít či shodit (letěním s postavou někam mimo prostor) a zjistit tak něco tajného o PS5.

Tim Sweeney doplnil, že demo by teoreticky mohlo být vyrenderováno i na stroji se starým harddiskem (bez SSD), ale muselo by mít výrazně méně detailů. Jejich cílem s Unreal Engine 5 je, aby tam vývojáři naimportovali grafické podklady v nejlepší kvalitě, jak to jen jde, a ty se pak automaticky přizpůsobí hardwaru, na kterém je hra spuštěna, včetně mobilů.

1

Když se PC Gamer zeptal, jak by to jelo na RTX 2070 Super, technický ředitel Kim Libreri z Epicu odpověděl, že by výkon byl velmi dobrý, ale vedle silné grafické karty musíte bezpodmínečně mít i SSD disk.

"Podíváte-li se na předešlé generace konzolí, museli jste často zápolit s magnetickými disky, které byly tím nejslabším článkem a proto jste nemohli vykouzlit scény jako tato. Klidně jste mohli mít překrásnou grafiku v určitém levelu, pak následovalo dlouhé loadování, a pak zase další hezká pasáž. To všem kazilo herní zážitek. Proto se s nextgen snažíme o hladce přecházející pokračující světy a aby je mohli udělat všichni vývojáři," vysvětlil Sweeney.

Unreal Engine 5 prý bude pro tvůrce i hráče představovat "kvantový skok" v herním zážitku. Má jít o takový pokrok, jako by šlo rovnou o posun mezi dvěma generacemi naráz. Hráče zkrátka dle Epicu čekají světlé zítřky, nejen na PS5 od Sony (se kterou spolupracovali dlouhou dobu velmi úzce), ale na všech nextgen platformách.

Reklama

Přeskočit na komentáře (4)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Související obsah

Také na webu...

Oficiální propagační materiál Sony ukazuje černý model PS5

Zjevně jen Photoshop, ale poprvé něco takového schváleného od obchodu.

Obrázky z remaku Stalkera do Unreal Engine

Jediný amatérský tvůrce se snaží o autenticitu a atmosféru.

- komentáře (4)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna