40. výročí PAC-MAN oslaveno neuronovou sítí GameGAN

Natrénovaná umělá inteligence.

Legendární hra PAC-MAN slaví 40 let a společnost NVIDIA u této příležitosti hru znovu vytvořila pomocí AI. Umožnila to neuronová síť GameGAN.

Společnosti NVIDIA a Bandai Namco u příležitosti 40. výročí od vydání světoznámé hry PAC-MAN oznámily předělávku této legendy z herních automatů. Specialisté na výzkum společnosti NVIDIA vytrénovali nový AI model nazvaný NVIDIA GameGAN na 50.000 epizodách hry. Dosáhli tím vytvoření plně funkční verze bez použití herního enginu.

1

GameGAN je první model neuronové síť, který napodobuje herní engine využíváním GANů (generativních adversarialních sítí). Tvoří jej dvě soupeřící neuronové sítě, generátor, který generuje obsah na základě trénovací množiny a diskriminátor snažící se rozpoznat obsah vytvořený generátorem od toho v trénovací množině. Model se tak učí vytvořit dostatečně přesvědčivý obsah v porovnání s originálem. GAN využíval již deep learningový model NVIDIA GauGAN, který vznikl v NVIDIA Research a tvoří z jednoduchých kreseb fotorealistický obsah.

GameGan může být použitý např. k automatickému generování úrovní ve hrách a urychlit tak kreativní proces vývojářů. V oblasti AI výzkumu jej lze uplatnit k usnadnění vývoje simulačních systémů a trénování autonomních strojů. AI se v tomto případě může naučit pravidla prostředí bez nutnosti interagovat s objekty v reálném světě.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna