ROZDÍLOVÁ RECENZE Mafia 2 Definitive Edition PC CZ

Jak se povedlo oprášit českou klasiku?

VERDIKT: Jestli jste to dostali zdarma jako upgrade či v Trilogy, gratuluji. Platit za vylepšení plnou cenu ovšem nedoporučuji. Bez medaile

Pokud alespoň trochu sledujete herní novinky, jistě vám neušlo, že se má koncem srpna objevit předělávka legendární české hry Mafia 1 s podtitulem Definitivní edice. Ta bude představovat od základu nově vytvořenou hru, takže grafika projde zásadní proměnou a dokonce jsou plánovány i zásahy do scénáře a nový český dabing. Asi i proto nechce vydavatel 2K poskytovat na takto inovovanou klasiku žádnou slevu nebo dokonce bezplatný upgrade. Zájemci si zatím mohou vytvořit předobjednávku nebo uvažovat o pořízení celé trilogie (to v případě, že z nějakého důvodu druhou a třetí Mafii vůbec nemají).

Tímto jsme kápli na nejzásadnější rozdíl mezi všemi třemi Definitivními edicemi Mafie. Druhý a třetí díl už totiž svoje vylepšené verze dostal a všem původním majitelům naskočily na Steamu ZDARMA jako bonus. Zatímco k trojce většina českých hráčů zas až takový vztah nemá, dvojka si v našich srdcích místečko udělala. Už jen kvůli scénáři Dana Vávry, a že na něm dělali čeští vývojáři z 2K Czech. I když víme, že to snadné neměli a museli udělat řadu ústupků vyššímu managementu a aby hra vůbec někdy dokázala vyjít.

V tuto chvíli by tak u českých hráčů měla být na pomyslné špici zájmu Mafia II - Definitivní edice a kdokoli chce, může si v ní oživit své vzpomínky z minulé dekády. Popisovat postavy, příběh nebo hratelnost mi v tuto chvíli přijde jako zbytečné nošení dříví do lesa. My tu nerecenzujeme novou edici hry, takže pro tyto informace stačí nalistovat recenzi původní hry z roku 2010.

Pokud vás zajímá, jestli se jakkoli změnila hratelnost remastrované dvojky oproti originálu, tak vás můžu ujistit, že nikoli. Jedná se o naprosto totožné hry se stejnými cutscénami, úkoly a misemi jako před deseti lety. Jediné, co prošlo vylepšením, jsou grafické efekty v podobě detailnějších textur - poznatelné například na obličejích postav, oblečení, zdech budov apod. Dále jsou zde viditelně lepší stíny, odlesky a nasvícení objektů. Změny se dotkly i světelných odlesků, které jsou nyní reálnější. V poslední řadě pak je poznat při pohledu do dálky, že vzdálené objekty nejsou tolik rozmazané a vidíte je ostřeji. Platí to zejména pro pohled na město a jeho obzor.

Rozdíly mezi původní a remasterovanou verzí vás na PC do kolen rozhodně nesrazí. Vlastně když rozjedete z menu novou hru, strašně rychle inovované grafice přivyknete, že si ty rozdíly ve výsledku ani nebudete uvědomovat. Snažím se tak vysvětlit, že celá definitivní edice je vlastně jen kosmetickou úpravou, nic víc. Tedy vlastně se připravte na trochu větší porci při stahování dat. Původní Mafia II si řekla o 8,5 GB místa a Definitivní edice narostla zřejmě díky detailnějším texturám na slušných 45 GB.

Zamrzí snad jediná věc, že si vydavatel i po deseti letech nepohlídal vychytání technických bugů (viz přehlídka chyb). V praxi tak není v remastrované Mafii II nouze o různá překvapení jako jsou levitující nebo rotující postavy, hlavní hrdina procházející skálou atd. Překvapivě přestala fungovat fyzika oblečení postav z původní hry. Navíc i na nabušených PC sestavách dochází k překvapivým propadům plynulosti nebo k občasnému podivnému mikro trhání obrazu při jízdě městem. Problémy zatím nevyřešil ani V-Sync nebo nastavený pevný limit fps. Úplně nejsem spokojen ani, coby majitel ultra širokoúhlého monitoru. Hra sice podporuje mé rozlišení 3440x1440, ale všechny cutscény (a že jich je) jsou bez úprav a zobrazují se jen v původním poměru stran, což je trochu rušivé.

Potěšující je ale skutečnost, že když jste náhodou k původní Mafii II nevlastnili žádné DLC, s Definitivní edicí dostáváte všechna vydaná DLC automaticky zdarma. Tímto malé povídání o tomto remasteru můžeme zakončit. Z pohledu PC hráče, který měl původní hru koupenou, se jedná celkově o sympatický update v podobě záplaty s detailnější grafikou a pěknou porcí stále nevyřešených technických problémů. Dát ale za tenhle samostatný díl celých 30 eur mi nepřijde jako rozumný nápad. Smysl pak má možná jen celá trilogie v jednom balení (krabicově koncem prázdnin). Pevně doufám, že první Mafie v Definitivní edici bude daleko více vymazlenější a vzhledem k cenovce jí rozhodně v hodnocení šetřit nebudeme ;)

Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.

Mafia II

Mafia II: Definitive Edition