Recenze The Last of Us 2 bude u nás k přečtení celý týden před vydáním hry

Už hrajeme! + přísné podmínky.

"Vážení redaktoři, redaktorky, to, že nyní čtete tento mail, znamená, že jste v očích PlayStation ti nejlepší herní novináři v CZSK a proto očekáváme profesionální přístup," psalo se ve zprávě od domácí pobočky Sony, kterou obdržel český Eurogamer. PR manažer tím i trochu narážel na jeden nejmenovanný herní web, který včera vše porušil a budou z toho pro něj vyvozeny závažné důsledky.

Už někdy od minulého týdne jsme interně věděli překvapivou novinu, že dostaneme mimořádně brzy k dispozici review-verzi The Last of Us 2, ale vzhledem k podmínkám vám to smíme oficiálně sdělit až dnes. Pokud jste si to tedy nedovtípili sami z pouhého faktu, že zahraniční VIP redaktor Greg Miller si před pár dny nastavil profil na PlayStation Network jako privátní (povinné).

Takže: Recenze této veleočekávané PS4 exkluzivity od Naughty Dog od Milana Bergmana bude na našich stránkách k přečtení už 12. června 2020 v 9 hodin ráno. Tedy celý týden před vydáním hry na pulty obchodů (19. června) budete vědět, jak putování Ellie postapokalyptickým světem dopadlo, tzn. jaké je hodnocení a verdikt. Posvítíme si i na českou lokalizaci, která je zde opravdu obsažena.

S přístupem k plné hře tolik týdnů dopředu se samozřejmě pojí mimořádně přísné podmínky, které musí všichni uchazeči (novináři) o toto výsostné privilegium stoprocentně dodržet, např. co se smí prozradit a co ne, co se smí natočit, kdy se smí publikovat dojmy a pouze z čeho, návody atd.

V tuto chvíli je povoleno zveřejnit pouze úvodní obrazovku s lodičkou, kterou vidíte níže, to je prozatím vše. I kvůli kontroverzi okolo úniku příběhu a možným spoilerům jsou všechny věci logicky hlídány mnohem více než obvykle. Klidně se na cokoli ptejte v komentářích, ale nečekejte, že vám na to nyní odpovíme (jedině až po uvolnění embarga či přímo v textu recenze).

Staré nepsané pravidlo, které tvrdilo, že výrobci poskytují review-kódy recenzentům takto dopředu jen tehdy, když si mimořádně věří ohledně kvality hry, už dávno neplatí a není zde vůbec směrodatné. V případě The Last of Us 2 jde hlavně o to, že hra byla již delší dobu víceméně hotova, jen se nehodilo ji vydat v původním termínu koncem května kvůli pandemii COVID-19 a zavřeným obchodům.

Proto již pár vybraných šťastlivců mohlo včera stáhnout asi 100 GB dat (velikost hry se věděla z dřívějška), začít hrát a dnes se tím veřejně pochlubit (viz např. GamesRadar, PressPlay a další). Pro všechny ostatní tady bude zítra večer ono vysílání pořadu State of Play s 20 minutami hraní.

Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.