Buď musejí být AAA hry kratší nebo se musejí zdražit, říká bývalý šéf PlayStationu

Jinak to povede k zavření studií a rušení projektů.

První díl The Last of Us jste dohráli za 15 hodin a vývoj trval 3,5 roku. Aktuální druhý díl The Last of Us vám už vydrží 25 hodin a tvorba zabrala 6 let. Jenže obě hry mají stejnou cenovku v ekvivalentu 60 dolarů.

Citlivé, ale důležité téma otevřel Shawn Layden, bývalý ředitel PlayStation, který svou funkci opustil teprve loni v říjnu. V rámci akce Game Lab pohovořil s GameBeat o neudržitelnosti současného stavu raketově rostoucích nákladů na čím dál větší a delší hry, což je rozdíl oproti třeba filmům s tradiční minutáží.

Jak reportují kolegové z GamesIndustry, Layden by se rád vrátil k modelu, kdy mají velké AAA hry délku "jen" 12 až 15 hodin. Kratší herní doba navíc povede k jinému pozitivu, a to že hry dokončí mnohem větší procento lidí než nyní, a že hry budou mít těsnější a přesvědčivější příběhy.

1

Připomněl nepsanou teorii, že s každou další generací konzolí se náklady na vývoj údajně zdvojnásobí. A že svého času stačilo mít na vývoj i těch nejrozsáhlejších her pouze jeden milion amerických dolarů, což už dávno neplatí. Na stávající generaci PS4 prý výroba některých titulů stála závratnou částku 150 milionů dolarů, tedy 3,5 miliardy korun.

"Problémem je, že současný model není dlouhodobě udržitelný. Chce to, ať se celý herní průmysl zastaví a zamyslí se, jak to v tomhle bude řešit dál. Není totiž možné, aby se s příchodem PS5 a Xbox Series X náklady zase zdvojnásobily, ale prodejní cena her přitom zůstala totožná jako třeba před deseti dvaceti lety. V této nadcházející generaci konzolí na sebe totiž tyto dvě odporující si věci nevyhnutelně narazí," domnívá se Layden.

Navrhuje, nechť vývojáři dají publiku realistická očekávání, zváží své schopnosti ohledně podání příběhu či uvědomí si, co vlastně vytvářejí. Pakliže by se to nestalo a každá dobrodružná hra bude cílit na trvanlivost 50 či 60 hodin, bude to strašně drahé a ve výsledku to povede k zavření některých studií s talentovanými autory i jejich odstranění z trhu.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

Druhý deníček o Elite Dangerous: Odyssey

Procházka po planetách a stanicích.

Intro filmeček z GodFall

+ kontroverze o cenách.

Říjnové přírůstky na Xbox Live Game Gold a Game Pass

+ přesný termín přidání her od EA.

Digitální deluxe edice Demons Souls remake za 100 eur

+ krásné nové screenshoty, až neuvěříte, že jde o startovní PS5 hru.

- komentáře (10)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna