Jak to bude s raytracingem v Cyberpunk 2077 na kartách Nvidia, nová videa z hraní

Plus oficiální trailer + oznámeny detaily i o DLSS 2.0.

Cyberpunk 2077 přinese komplexní dějovou linii, rozsáhlý otevřený svět a skvělou grafiku a má všechny předpoklady pro to, stát se blockbusterem. Dnes byla oznámena podpora funkce DLSS 2.0, která ve hře pomůže vylepšit výkon. Představeny také byly detaily o využití ray-tracingových efektů v očekávaném titulu, které jsou k vidění v novém traileru.

Hráči se v Cyberpunk 2077 mohou těšit na tyto ray-tracované efekty už během vydání:

  • Ray-tracovaná technologie Ambient Occlusion - technologie ambient occlusion je metoda stínování a vykreslování používaná k výpočtu toho, jak moc je každý bod ve scéně vystaven okolnímu osvětlení. Její použití umožňuje vykreslování nových stínu technologie ambient occlusion, které vrhají objekty na zemi a které přirozeným způsobem ztmavují povrchy, předměty a další herní prvky. Ve hře Cyberpunk 2077 je možné ray-tracovanou technologii ambient occlusion použít společně s místním osvětlením, a to pro odhadnutí efektů místního stínování v bodech, kde stíny chybí - to značně vylepšuje kvalitu efektů technologie ambient occlusion.
  • Ray-tracované dynamické osvětlení - tento efekt zachycuje světelnost nebe a také světlo vyzařované různými povrchy, které je obtížné vykreslovat pomocí tradičních technik. Po zapnutí tohoto efektu billboardy a další osvětlené povrchy a objekty zesvětlují své okolí přirozeně zbarveným světlem a Slunce i Měsíc realisticky osvětlují město Night City.
  • Ray-tracované odrazy - ve hře Cyberpunk 2077 jsou ray-tracované odrazy používány na všech površích a dokáží pokrýt až několikakilometrovou plochu, což umožňuje dosáhnout realistických odrazů na velké vzdálenosti. Jsou přítomné u zamlžených i průhledných objektů a povrchů a prostřednictvím jednoho odražení paprsků od scény simulují způsob, jakým se světlo odráží od lesklých a kovových povrchů.
  • Ray-tracované stíny - ray-tracing vývojářům umožňuje do her přinášet dokonalé stíny bez kompromisů a bez omezení stínových map. Ve hře Cyberpunk 2077jsou přidány směrové stíny plynoucí ze slunečního a měsíčního svitu, které jsou založeny na síle světla, rozptylování světla v mracích a dalších faktorech.

Nová videa z hraní:

Očekává se, že ray-tracing i DLSS 2.0 budou dostupně hned při uvedení Cyberpunk 2077 dne 19. listopadu 2020. "Cyberpunk 2077 je jednou z nejočekávanějších her všech dob," říká Jason Paul, vice prezident marketingu platformy GeForce ve společnosti NVIDIA. "Společně s neuvěřitelnou schopností CD PROJEKT RED vyprávět příbhy a skvělou uměleckou stránkou učiní z Cyberpunku 2077 ray tracing poháněný pomocí RTX a NVIDIA DLSS 2.0 hru, kterou si v roce 2020 'musíte' zahrát."

Až hra Cyberpunk 2077 později v tomto roce vyjde, bude k dispozici také v GeForce NOW a bude podporovat efekty ray-tracingu a technologii DLSS 2.0. Zahrát si ji tedy bude možné na starém PC, Macu nebo zařízení s OS Android. Cyberpunk 2077 na nich díky GeForce NOW poběží hladce v rozlišení 1080p při 60 FPS. Více informací o službě GeForce NOW je dostupných zde.

1

O DXR Ray-Tracingu: Ray-tracing je technika osvětlení, která ve hrách přináší realistický vzhled 3D objektům. Snaží se zobrazovat světlo věrné tomu v reálném světě tím, že sleduje jeho trasu z kamery po světelný zdroj a simuluje efekty při interakci s virtuálními objekty. Dramatický rozdíl ve vizuální kvalitě dosažený pomocí ray tracingu významně zlepší realistický pocit ze hry, zejména v titulu s množstvím geometrických tvarů a komplexního osvětlení, jako je to v případě Cyberpunk 2077.

Cyberpunk 2077 k tomu využívá API DirectX 12 Ultimate, průmyslového standardu, který je aktuálně podporován všemi GPU NVIDIA GeForce RTX. NVIDIA jako první zpřístupnila funkce DirectX 12 Ultimate ve své GPU architektuře Turing z roku 2018.

2

O NVIDIA DLSS 2.0: Deep Learning Super Sampling je technologie NVIDIA RTX, která využívá AI k dosažení vyššího počtu snímků za sekundu ve hrách při zachování skvěle vypadajícího a ostrého obrazu. DLSS 2.0 v Cyberpunk 2077 hráčům poskytne výkon navíc potřebný pro vyšší rozlišení a grafická nastavení.

DLSS pracuje na principu trénování deep learningové neuronové sítě na desítkách tisíc obrázků ve vysokém rozlišení, které jsou renderovány offline na superpočítačích při nízkých počtech snímků za sekundu a 64 vzorcích na pixel. Na základě znalostí z nespočtu hodin tréninku dokáže síť na základě vstupu v nižším rozlišení vykreslit velmi kvalitní výstup v rozlišení vysokém.

Nová Tensor jádra architektury Turing disponující výpočetním výkonem pro AI až 110 teraflopů umožňují tuto deep learningovou neuronovou síť provozovat ve hrách v reálném čase. Výsledkem je značný nárůst výkonu a ostrý obraz při současné minimalizaci temporálních artefaktů jako ringing nebo sparkling. Další desítky nových screenshotů najdete zde.

3

Reklama

Související obsah

Také na webu...

Oficiální propagační materiál Sony ukazuje černý model PS5

Zjevně jen Photoshop, ale poprvé něco takového schváleného od obchodu.

Obrázky z remaku Stalkera do Unreal Engine

Jediný amatérský tvůrce se snaží o autenticitu a atmosféru.

- komentáře (0)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna