Nezvykle upřímná zpověď Mikoláše Tučka, proč vlastně umřel pořad New Game+

Ani známí moderátoři nemají na růžích ustláno.

Až doteď byl mediální obraz vesměs takový, že ex-moderátoři Re-Play, známá dvojka Mikoláš Tuček a Alžběta Trojanová, jsou asi už vyhořelí nebo úplně mimo, když jejich další herní pořad New Game+ po půl roce skončil a neprosadil se předělaný formát New+ ani to neklaplo s tím avizovaným podcastem, což pokaždé provázelo dlouhé mlčení a diváci zuřili. Mnozí je proto loni odepsali a raději poslali do předčasného herního důchodu.

Ale nic není černobílé a vše prý provázela spousta zákulisních problémů s výrobou a proměnami konceptu.

V nezvykle otevřené, upřímné zpovědi je nyní zpětně zveřejnil první jmenovaný na svém osobním Facebooku.

Zjistíte tam, že ani známá jména nemají na růžích ustláno, naopak to údajně byl pro ně velký boj, a to ještě nebyla koronavirová krize, kdy je teď vše mnohem horší než loni. Například co se týče zařizování všeho okolo nového pořadu, schovalování u vedení, shánění inzerce, složité produkce pořadu či neshodách s vydavatelským partnerem Seznam.cz ohledně umísťování výseků na YouTube, stylu natáčení či nerealizace živého odpoledního pořadu.

1

Citujeme část z textu Tučka, který tam také odkryl některé důvody odchodu z Re-Play, aspoň tedy jeho očima (jiné zúčastněné strany to samozřejmě mohou vidět úplně jinak):

"Tehdy jsme se za délku pořadu 40 minut plácali po ramenou, ale zpětně se to ukázalo jako chybné rozhodnutí a spíše než fanoušky, kteří si logicky řekli o větší porci, jsme měli poslouchat trendy, víc to rozsekat, zkrátit, zintenzivnit, zesvižnit apod. 40 minut by normálně nebyl takový problém u lidí, ale byl to problém u systému. Přišli jsme zrovna v době, kdy se Stream překlápěl více do Televize Seznam a měnilo se i kompletní pozadí a fungování. Zhruba po měsíci provozu (fakt po mě nechtějte přesný datum), za námi přišel analytik, který říkal cosi o tom, že nás má fakt hrozně rád, že na nás kouká, ale proč jdeme úplně proti systému!?! Když jsme kroutili hlavou, co tím myslí, tak nám vysvětlil, že celý software, který pouští a hlavně DOPORUČUJE videa, bere náš pořad jako naprosto hostile, jako nepřátelský, protože 40 minut prostě nespadá do procesu online vysílání, kde by se měli po určitém čase zobrazovat reklamy. Což nám samozřejmě na začátku nikdo neřekl.

Fajn, to byl velký problém a měli jsme několik schůzek, jak ho řešit. Blbé bylo, že už to přišlo v době, kdy nám teklo do bot na obchodní frontě. Zpětně se ukázalo, že jsme byli pro Seznam trochu test, jestli mohou mít program pro mladé v takovéto produkci (hej, to studio bylo fakt velkorysý a my už taky nejsme levný!), aby se sám ufinancoval. A tady si myslím, že obchodní oddělení naprosto podcenilo situaci. Za prvé se orientovalo na herní trh. Což je vlastně logická úvaha, ale my všichni víme, že distributoři her se mají stejně skvěle asi jako vydavatelé knih. Tedy lidi je mají rádi, ale baráky v Počernicích si nikdo nestaví, spíš naopak - každej release je docela bitva. EA už zde pobočku nemá, Ubisoft pustí něco málo, zbývají tedy velké konzole a výrobci hardwaru. Byl jsem sám na pár jednáních mez potenciálními partnery a zástupci obchodu Seznamu a bohužel to byla fraška ve stylu „Wow, budete v televizi (na začínající televizi Seznam s ani ne procento share), domluvíme vám Trojanovou s Tučkem (známe se se všemi leta) a čísla? Čísla zatím neznáme, ale poslouchejte - budete v televizi!!!

Což na herní firmy, které jedou tvrdou metriku, analýzu dat a tyhlety „pocitovky“ dávno osekaly, logicky nepůsobilo jako velký terno. Bětka nakonec použila své čaro, domluvili s Microsoftem myslím velmi hezkou prezentaci jak Xboxu, tak Forzy (viz naše závody na konci rozhovoru), ale to bylo vlastně všechno. Nebýt Bětky, nemáme nic. (UPDATE Ještě Bětka domluvila Connect IT!). Tam, kde jsem doufal, že se herní pořad potká s mainstreamem a s největšími značkami (neherního) světa, se nestalo naprosto nic. Zpětně je tedy jasné, že v Seznamu žádné další peníze nesehnali, což jsme jako autoři ani nevěděli (partnerství s Xboxem vesele jelo dál). My se v tu chvíli (konec května, začátek června) jasně soustředili na jedinou věc: E3, kde to prostě musíme zválcovat..." Více zde.

Reklama

Přeskočit na komentáře (1)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (1)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna