Věcná kritika Mafia 1 remake od bývalého zaměstnance Illusion Softworks

Co se mu na předvedené misi nezdálo?

O ničem jiném než o ranním videu z Mafia Definitive Edition se dnes nemluví. Zatímco někteří se snaží remake shodit za každou cenu, viz srovnání obličeje jedné postavy se Shrekem, jen aby dílo Hangar 13 zesměšnili, pak jsou tu naštěstí ještě další vývojáři z domácí scény, kteří se nebáli a přišli s věcnou kritikou.

Jako Michal Lekovski, správce facebookové skupiny Games Development Community CZ/SK, který sepsal pár věcí, co se mu nezdály na předvedené noční misi.

Byl zaměstnancem Illusion Softworks (2K Czech) pár let na pozici projektového manažera, ačkoli přímo na první Mafii se nepodílel (jen mírně na dvojce). Spíš je znám díky práci hlavního designéra na El Matador či Korea Forgotten Conflict z Plastic Reality Technologies, naposledy pak z Charles Games a historické hry Attentat 1942.

Dovolujeme si citovat jeho zajímavé postřehy:

"Z toho, co vidím, ty vybuchující sudy a tuny nesmyslně postavených nepřátel ve scéně, které nerespektují původní layout a především tempo hry, myslím nebudou jediný problém. Auta v honičce jedou prakticky bez fyziky. Kloužou jako na ledě - a zcela jim chybí akcelerace a vůbec chování aut té doby. Pak tam jsou zjevné nedodělky, jako že některá svítí na cestu, jiná ne. Chybí efekt poškození pneumatik, stejně jako je je tam opět k vidění lazy design - například první smyk auta pronásledovatelů je skriptovaný. AI obecně viditelně vázne.

V přestřelkách u balíků lítají kusy slámy, ale je to jen křoví, protože fyzika kulek zjevně nehraje roli - stejně jako pláňky plůtků jsou zjevně zcela neprůstřelné. Ta jedna a ta samá bedna, co se jako jediná na zásah "rozpadně" - a nadále slouží jako kryt - to je opravdu žalostné. Střelba z krytu pistolí doleva vrchem přes krk je pak něco naprosto otřesného.

Korunu tomu nasazuje tvrzení, jak Tommy není trénovaný voják - a gunfight je tak "otázkou života a smrti". Až na to, že Tommy vyměňuje zásobníky jako John Wick a ve scéně se brodí mrtvolami nepřátel, kteří střílí do vzduchu a poslušně čekají, až je hráč sejme. Vrcholem pak je okamžik, kdy nakládají Sama do náklaďáku - a Tommy protočí pistoli na ukazováku jako nějaký westernový John Wayne (12:17). Je tam celá řada WTF momentů - a je dost zarážející, jak se jich podařilo do těch pár minut tolik nacpat - ale tohle je skutečný extrém, který celou věc staví do naprosto tragikomické roviny.

Je to myslím velká škoda. Osobně to vnímám tak, že například takové FF7 Remake je prostě úplně jinde - a mrzí mne, že Mafii nebyla věnována podobná péče - ať už je tím důvodem cokoli."