RECENZE Destroy All Humans remake

H. G. Wells měl pravdu!

VERDIKT: Opravdu povedená předělávka, která může jít ostatním příkladem.

Když se mi dostala do rukou PC review-verze tohoto remaku 15 let staré hry, jejíž originál mě dokonale minul i kvůli cílení na konzole, říkala jsem si, tohle bude zajímavé. A bylo. Takhle ujetou střílečku jsem už dlouho neviděla. Originál mělo na starosti studio Pandemic a i díky vcelku slušnému přijetí (7-8/10) se časem rozrostla na celou sérii. Před třemi lety pak THQ Nordic rozhodli o předělávce prvního dílu, o němž si dneska budeme povídat a o který se postarali Black Forest Games.

Když se tak jednou vraceli Furoni z dobytí Marsu a udělali si malou zajížďku na Zemi pro pobavení. Což se jim o léta později vyplatilo, protože s každou další generací klonů, podobně jako Asgardi ve Star Gate, stále více degradují. Takhle našli příhodný zdroj neporušené Furoní DNA v... hádejte... v mozcích Američanů. Nelze se tak divit, že když je začnete pracně sbírat, jsou celé zelené, obyvatelé mají často v ruce flintu a bojí se komunistů.

Kdo že jsou to vlastně Furoni? Přece ufoni z létajících talířů a - pozor - nejsou zelení! Hra využívá stylizace americké společnosti či sci-fi filmů z období převážně 50. let a bere se především nevážně. Je plná humoru, který zahrnuje nejen hlášky hlavního hrdiny Cryptosporidia-137 a jeho šéfa, ale i nahrávací obrazovky. Pokud jste měli rádi X-Files a South Park, bude vám její humor dokonale vyhovovat. Najdete zde také na slušný zástup popkulturních odkazů.

Jelikož se jedná o remake, první, na co narazíte, je vylepšená grafika, která je opravdu o řád lepší než originál. Ovšem i tak je na ní znát stáří, a to především díky zvolené starší verzi Unreal Enginu a trochu odfláknuté fyzice kolapsu objektů, které nejdou všechny rozbít. Stejně tak lze vytknout, že ačkoli domečky starých staré Ameriky jsou velice pěkné, tamní „idylické" rodinky s paprskometem nepřepadnete. Jednoduše proto, že se do nich nedá vejít. Vizuální zážitek je vkusně doplněn i příhodnou hudbou, jež využívá i nástroje Těremin.

Ovšem hra za ufona je zde velmi zábavná, plná divných zbraní a divokých hlavních i vedlejších úkolů, za které získáte nějakou tu Furoní DNA navíc. Za ni vám pak šéfík poskytne další vylepšení a schopnosti do boje. Jejich počet oproti originálu výrazně narostl: z 18 na 66. Mise jsou povedené a zahrnují vše od prostého sbírání mozků, přes vydávání se za místní politiky, posílání análních sond do zadnic útočících vojáků až po vyvraždění Kongresu.

Remake krom hezčí grafiky rovněž přidal oproti originálu i jednu misi navíc a možnost plnit výzvy, za něž dostanete další DNA. Celkem se podíváte na šest míst, resp. do všech vícekrát, takže je stihnete řádně prozkoumat. Ovládaní je jednoduché a příjemné i bez úprav rozložení klávesnice. Během testování se hra chovala stabilně a nevyskytly se ani žádné chyby, jež by ztrpčovaly zážitky.

Cover image for YouTube videoDestroy All Humans! - Release Date Trailer

Celkově se jedná o solidní, ztřeštěnou akci, která si zaslouží své místo na slunci a pokračuje ve šlépějích her typu No One Lives Forever či South Park. Jediné, co opravdu zamrzí, je absence českého překladu, bez nějž si mnozí to nejlepší ze hry (humor) nemusí užít. Cenovka hry činí jen 30 eur na PC, resp. 40 na obou konzolích za standardní edici. Herní dobou i obsahem si ji Destroy All Humans více než obhájí.

Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.

Destroy All Humans!

PS4, Xbox One, PS2, Xbox, PC, Nintendo Switch