Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

STALKER 2 s raytracingem, ale trailer nepocházel přímo z hraní

Tvůrci odpovídají na často kladené otázky.

Když se v půlce čtvrteční prezentace Xbox Games Showcase objevily dveře s nápisem GSC GameWorld, byla to zásadní věc a hned ten večer jsme okamžitě přinesli podrobný článek se všemi informacemi (byl to mimochodem nejčtenější materiál z akce). Zkušení lidé z branže věděli, že nápis "konzolová startovní exkluzivita" neznamená, že by se snad zázračně stihl dokončit během pár měsíců, nýbrž jen domluvení se s Microsoftem.

Nyní bylo ukrajinské studio donuceno sepsat oficiální FAQ na homepage, aby tam odpovědělo na nejčastější dotazy fanoušků či novinářů.

Předně je uklidnilo, že k vydání dojde souběžně na PC a Xbox Series X, nikdo nebude hozen přes palubu. Termín stanoven veřejně stále není. O verzi pro PS5 se tam nic nepíše, ale její vznik později je pravděpodobný, když se všude u Xboxu užívá spojení, že "nejprve na něm" (a od začátku na službě Xbox Game Pass).

Také bylo objasněn původ traileru: "Je z enginu a používá skutečné modely ze hry. Ale není to trailer přímo z hraní, spíš demonstruje úroveň grafiky a atmosféry, co chceme dosáhnout ve finální hře."

Watch on YouTube

Stalker 2 prý použije spoustu moderních technologií, protože vizuální stránka je klíčová pro vtažení do světa. Nadále se používá ten Unreal Engine, společně s motion-capture (pro těla postav i jejich tváře), plus photogrammetry, aby se docílilo požadované realističnosti.

Krom toho se ještě na webu Microsoftu mluví o využití raytracingových efektů v reálném čase.

A bude nutné znát předešlé díly série, abyste si Stalker 2 pořádně užili? Prý ne, je to samostatný projekt, který si vychutnáte i bez hraní předchůdců. Nicméně autoři doporučují si je projít a dokončit, abyste dosáhli maximální úrovně vtažení do hry.

Ta postava v závěru traileru je skutečně hrdiny hry. Navštívíte v ní jak staré známé lokace z minule (uvnitř vyloučené černobylské zóny), tak nějaké nové, což platí i pro artefakty a mutanty. Pro podporu modifikací hned od dne vydání se autoři zavázali udělat, co bude v jejich silách.

Jinak bylo zopakováno, že herní svět bude jedním z dosud největších ve hrách a že se příběh bude hodně větvit (vaše volby budou mít krátkodobý i dlouhodobý dopad), což se projeví na různých koncích hry.

Read this next