Someday You'll Return komerčním propadákem, 98% lidí má pirátskou verzi a konzolovky nebudou

Zdrcující výpověď od českého mini studia.

Neochota mluvit o výsledcích v minulých měsících byla podezřelá. Ledacos naznačily také popisky k aktualizacím, kde se vypichoval neexistující rozpočet na další vylepšení, nemožnost soupeřit s multimilionovými marketingovými rozpočty AAA her, žádalo se o pomoc s napsáním uživatelských hodnocení a hovořilo se o schopnosti platit složenky či přežít.

Domácí hororově-turistická hra Someday You'll Return ze začátku května se bohužel zcela nečekaně stala prodejním propadákem. Aneb ne všechny hry jsou v době koronavirové zlatým dolem.

Zatímco krabicová Xzone edice v menším počtu byla rychle rozebrána (dovýroba nebude) a čeští hráči si prý to "své" splnili, digitálka na Steamu vůbec neuspěla. Nepomohly ani slevy o třetinu či velmi pozitivní recenze od hráčů (ale Metascore činí 66%).

Prozradil to jeden ze dvou vývojářů, Jan Kavan, v otevřeném rozhovoru pro Vortex. Další osud CBE Software (existujících od 2006) tak zůstává nejistý, když projekt je stále ve velmi červených číslech kvůli pětileté tvorbě - navzdory relativně nízkým nákladům při přípravě jen pár lidmi (z čeho se hradil vývoj?). Zvažují vyklizení pozic a orientaci na jiné obory.

1
Repro: Vortex

Důvodem neúspěchu Someday You'll Return PC je podle Kavana vedle přesycení trhu (mnoho lidí má v knihovně tolik her, že je nestačí hrát) zejména pirátství, protože 98% lidí prý hraje nelegální verzi a ještě je drze žádá o technickou podporu. Hra neobsahující ochranu/DRM (jejich filozofie) prý navíc unikla od někoho ze skupiny padesáti novinářů ještě před oficiálním vydáním v nehotové podobě (14 dnů stará verze). To ji uškodilo, když se nereflektovalo stovky hodin trvající dolaďování všeho na poslední možnou chvíli (my jsme recenzovali finálku a obdrželi až dodělanější review-verzi jen pár dnů před premiérou).

Přitom předešlý, neznámý počin J.U.L.I.A.: Among the Stars od těch samých tvůrců nasbíral asi 60 tisíc kusů a stal se velmi ziskovým. SteamSpy u Someday You'll Return odhaduje něco mezi 0 až 20 tisíci kusy, realita asi bude někde na spodní hranici škály, odhadujeme tak 5 až 10 tisíc, když v květnové špičce hrálo jen 200 lidí naráz. Hra přitom měla zviditelnění i ve velkých médiích, například na IGN či v recenzi na britském Eurogameru, kde si též stěžovali na přehnanou délku (byla pak pružně zkrácena osekáním nudných částí či obejitím stealthu) a arogantního hrdinu. Mnozí spíš od hry chtěli další párhodinový "walking simulator" typu Vanishing of Ethan Carter než to, čím nakonec byla.

V důsledku vyřčeného se prozatím nemohou konat ty plánované konzolové konverze, jelikož náklady na ně by byly téměř milion korun (certifikace, devkit, nutnost předělat ovládání atd.) a tvůrcům prý došly finanční prostředky již před vydáním ("Už jsme jeli na výpary"). Ani ten avizovaný, k realizaci už připravený český dabing nebude, protože by byl jen charitou, když potenciál českého trhu se už víceméně naplnil. Zapomenout musíme také na zamýšlený turistický režim, šestý konec hry včetně New Game+ či podporu dalších lokalizací. Domluvit se s nějakým vydavatelským partnerem či studiem pro porty však CBE nechtějí, aby se nemuseli dělit o tržby, když už je hra hotova a není takovým rizikem.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (30)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna