Výsledky ankety Česká hra roku 2019 a záznam z předávání cen

Kvůli koronaviru opožděné vyhlášení za loňský rok.

Českou hrou roku je pohádková hra Pilgrims od brněnského studia Amanita Design. Nejvíce nominací získal titul Ylands od Bohemia Interactive, který si odnesl dvě ceny. Autoři nejlepších českých videoher za rok 2019 převzali ocenění během slavnostního večera v divadle Image.

V pátek večer proběhlo již desáté udílení cen, které zajišťuje organizace Česká hra roku z. s. Ocenění, v podobě skleněných sošek, bylo předáno autorům nejpřínosnějších českých videoher. Z titulů, vydaných v loňském roce, vybírala 38 členná porota, složená z českých vývojářů, herních novinářů, zástupců akademické sféry i předních osobností herního průmyslu. Ceny byly udíleny v šesti kategoriích a byla přijata i nová osobnost do Síně slávy. Večerem provázela herečka, moderátorka a stand-up komička Iva Pazderková.

Českou hrou roku 2019 se stala hra Pilgrims od studia Amanita Design. „Cílem bylo vytvořit otevřenou zábavnou hru, která pobaví všechny", uvedl zakladatel studia Jakub Dvorský. Studio Amanita Design přebíralo v loňském roce cenu za hru Chuchel v kategorii Audiovizuální zpracování a výhru v hlavní kategorii už jednou získalo, za rok 2016 se světově úspěšným titulem Samorost.

1

V kategorii Audiovizuální zpracování loni uspěl dvoučlenný tým Attu Games se hrou Feudall Aloy. Hlavním hrdinou je robot ovládaný rybou a tvůrci si v loňském roce za tento titul odnesli ocenění Central & Easter European Game Awards.

Film má režii, hry mají svůj Herní design. Tuto kategorii zcela ovládlo studio Trickster Arts s titulem Monolisk. Porotu oslovil zejména inovativní přístup k vytváření herního obsahu hráči.

Cenu za Technologické řešení vyhrál titul Ylands od Bohemia Interactive, který zvítězil i v kategorii Free-to-play. „Nejzajímavější na Ylands je editor, kde si mohou hráči vytvářet nejen své vlastní mise, ale i své vlastní hry jakéhokoliv žánru", uvedl Petr Poláček, marketingový ředitel Bohemia Interactive.

Nová kategorie s názvem Studentská hra vznikla s cílem motivovat studenty k hernímu vývoji. Letos se přihlásilo celkem pět studentských projektů a cenu získal titul s názvem Outside the Fox týmu Silicomrades, složeného ze studentů několika univerzit (MFF UK, ZČU Plzeň, FF UK a FAMU).

Přibyla také další osobnost v Síni slávy. Do té byl letos uveden spoluzakladatel a šéfredaktor magazínů Excalibur a Score Andrej Anastasov. Stál na počátku herní žurnalistiky v ČR, ovlivnil svými texty jednu celou generaci a v historii herní kultury zanechal nesmazatelnou stopu.

Česká herní studia se drží na špičce se světovými lídry a české počítačové hry sklízí velké úspěchy i ve světě. Obrat herního průmyslu se od roku 2017 zdvojnásobil a v loňském roce hry utržily přes 4,5 mld. korun. Za letošní rok se očekává, že obrat přesáhne 5 mld., uvedla oborová asociace. Herní průmysl už tak mnohonásobně převyšuje obrat české filmové produkce.

„Blahopřejeme oceněným a jsme rádi, že český herní průmysl opakovaně prokazuje kreativitu a vynalézavost, která přináší českým hrám mnoho úspěchů u nás i v zahraničí. Záznam galavečera herního průmyslu je zveřejněn na Youtube. Další ročník udílení cen se uskuteční 30. dubna 2021," slíbili organizátoři v závěru této tiskové zprávy.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna