Další dvě technikálie, v nichž má Xbox Series X navrch nad PS5

120fps a HDMI kabel.

PlayStation 5 se dostává do rukou čím dál více lidem a vývojáři se zase osmělují hovořit o věcech, které byly dříve tabu, aby nedostali vyhubováno od Sony.

Díky tomu vešly ve známost dvě technické záležitosti, které nejsou pro PS5 úplně pozitivní, protože řešení toho samého na Xbox Series X je objektivně vzato lepší.

Nejprve to je hraní ve 120 snímcích za vteřinu: Sony ho prý umožní jen u her, které jsou nativně vyvinuty pro PS5, ale nikoli u těch starších z PS4 generace, které dostaly jen mírný upgrade od autorů nebo jedou přes zpětnou kompatibilitu.

Dokládá to třeba Call of Duty: Warzone. Infinity Ward ho potichu updatovali, aby na Xbox Series X šlo hrát ve 120fps na Xbox Series X, ale na PS5 to nelze. Tam pouze běží PS4 aplikace, která nenabootuje ve 120Hz ani není dovoleno je někde v menu aktivovat.

Podobná situace nastala u Rocket League, jiného kompetitivního F2P hitu. I to nyní po nextgen updatu jede ve 120fps na Xbox Series X, ale na PS5 s tímto máte smůlu.

Studio Psyonix sdělilo Eurogameru, že ho k tomu vedlo několik důvodů: předně zapnutí 120fps na PS5 by vyžadovalo udělat tzv. "nativní port" hry, nikoli jen drobný patch, jako tomu je u Xbox Series X a S. V uplynulém roce se proto rozhodli věnovat prioritu jiným věcem, jako je systém turnajů či přechod na F2P, než aby strávili moře času pracným nativním portem na PS5.

Jak to okomentoval Richard Leadbetter z Digital Foundry, strategie Microsoftu je v tomto směru odlišná od Sony. MS prý vždy poctivě implementoval variabilní obnovovací frekvenci dopředu, než to výrobci hardwaru začali podporovat, takže tím vystavěl solidní základyd pro nextgen hry. Oproti tomu u Sony by to asi teoreticky šlo ještě upravit, ale vyžadovalo by to spoustu práce, něco jako u PSVR her, které dokáží běžet v 1080p a 120Hz.

Druhý černý puntík PS5 si odnáší ohledně HDMI kabelu. Zjistil to HDTVTest guru Vincent Teoh.

Propustnost toho dodávaného s PS5 je pouze 32GB/s, zatímco kabel u Xbox Series X umí prostřednictvím rozhraní HDMI 2.1 až 40GB/s.

V praxi to znamená, že pokud hrajete něco ve 120 Hz, konzole od Sony musí přepnout do 4:2:2 chroma subsamplingu, zatímco konzole od Microsoftu je schopna s lepším kabelem dodržet optimální formát 4:4:4.

Reklama

Přeskočit na komentáře (9)

Vše o hře z tohoto článku

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Zkušební verze filmové služby Disney+ s Xbox Game Pass

+ čerstvé přírůstky, EA Play i na PC, ukázka Halo 4 z Master Chief Collection.

Oficiální myš k Cyberpunk 2077 od Razer

+ příští vysílání o hře.

PlayStation 5 prý nabízí 664 GB reálně využitelného místa

Operační systém zabere méně než na Xboxu.

Také na webu...

Oficiální rekapitulace ocenění Spider-Man: Miles Morales

Je to nejprodávanější PS5 hra + přenos savů, proč chybí mrakodrap, za oponu natáčení.

PS5 podivně roztáčí disk v mechanice, i když ho nepotřebuje

+ příslib přidání VRR a proč je to důležité.

Zaseknutou zbraň v Deathloop poznáte přes DualSense

+ podpora i v Lord of the Rings: Golumn.

Jak přežít ve World of Warcraft: Shadowlands

O právě vydaném datadisku v kostce.

- komentáře (9)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna