Ignorovali jsme signály o Cyberpunk 2077 na konzolích a uspěchali vydání, přiznal výrobce

Další omluva po poklesu hodnoty akcií o třetinu.

Jako by nestačila jedna omluva ze začátku týdne, přišla ještě další. I to dokládá, jak moc CD Projekt Red současná situace trápí a staví se k potížím jinak než většina ostatních herních firem, která by se tím nikdy tak hloubkově před očima veřejnosti nezabývala. Nic to ovšem nemění na tom, že stále jde o zásadní přešlap, na který doplácí běžní hráči. Ale nejen oni, hodnota akcií studia těsně před vydáním hry klesla téměř o třetinu, aneb asi někdo dopředu vynesl, že to dopadne takto zle. Navzdory těm osmi milionům předobjednávek, z nichž se náklady na vývoj a marketing bohatě pokryly již dopředu.

Stalo se tak na nouzově svolané konferenci před akcionáři, která proběhla pouhé tři dny po premiéře hry a kompletní přepis se z ní objevil s mírným zpožděním na oficiálním webu.

Jak se tedy mohlo přihodit, aby firma, která má dlouhodobě báječnou pověst díky přístupu k hráčům a Zaklínači 3, takový průšvih s verzemi Cyberpunk 2077 pro Xbox One a PlayStation 4 vůbec dopustila?

"Po třech odkladech jsme se ve vedení příliš soustředili na vydání hry. Podcenili jsme rozsah a složitost problémů, ignorovali jsme varovné signály o potřebě dodatečného času pro vyladění hry na starých konzolích. Byl to špatný přístup, který šel proti naší obchodní filozofii. Krom toho jsme během propagace hry ukázali hru většinou jen na PC," přiznal jeden z šéfů Adam Kiciński a nezbývá ho než ocenit za upřímnost.

1

Jedním dechem ale dodal, že od hráčů na silných PC a nextgen konzolích dostali pozitivní zpětnou vazbu, stejně jako od těch hrajících přes Google Stadia.

CD Projekt Red si plně uvědomuje, že získat zpět ztracenou důvěru hráčů, kterou prý budovali po většinu života otců studia, bude nesmírně těžké. Jejich první kroky se budou točit okolo opravy hry na old-gen strojích. První sadu oprav prý vypustili o minulém víkendu, další bude následovat tento týden. Jak známo, další pak budou venku v lednu a únoru (ochuzeni o ně samozřejmě nebudou ani majitelé PC verze). Nicméně vývojáři prý teď odstali dovolenou, aby si po vyčerpávajícím období odpočinuli a nabrali síly, protože prý není v lidských silách jet v takovém zápřahu tak dlouho.

"Uděláme vše, co je v našich silách, abychom dokázali, že stále uznáváme naše hodnoty. Opravdu doufáme, že naše snahy nám umožní, abychom měli naši reputaci zpět," uzavřel neradostné povídání Kiciński.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (46)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna