Grand Theft Auto 6 s chytřejšími auty řízenými na dálku ze serverů?

Jak patent Rockstaru ovlivní provoz na silnicích ve hře.

Dost možná jsme se tímto objevem dozvěděli jednu z převratných inovací v Grand Theft Auto 6 oproti minulým dílům či jiným hrám s otevřeným světem. Anebo také ne. Ale asi to je pořád lepší než se zabývat tím, zda je hra už z poloviny hotova nebo jestli je vývoj teprve na začátku, na čemž se insideři stále nemohou shodnout.

Take 2 si totiž už loni na podzim v USA zaregistrovali patent, za nějž vděčí dvěma programátorům z Rockstaru. Těmi jsou David Hynd (jeden z ředitelů technologií) a Simon Parr (hlavní programátor umělé inteligence).

Vymysleli společně nový systém, jak se mají auta či NPC postavy pohybovat v rozlehlém herním světě nějaké jejich budoucí hry. Není tedy nikde psáno či garantováno, že to nutně musí být GTA6, byť je to pravděpodobné.

Cílem je, aby to bylo uvěřitelnější, realističtější a nebylo to omezeno sílou hardwaru či jen lokálním softwarem. Nazývá to "novou metodou pro virtuální navigaci v herním prostředí".

1

Počítačem řízené postavy, v GTA typicky chodci na ulici nebo řidiči dopravních prostředků, se mají ve hře chovat tak, jako by šlo o skutečný svět. Bude to totiž počítáno na dálku ze serveru Rocktaru, což mimochodem také může být výborná protipirátská ochrana v singleplayeru.

Dosud to ve hrách tohoto žánru bylo prý limitováno výkonem, pamětí a efektivitou, což způsobilo, že na ulici mohl být jen určitý počet postav či aut, které ovládal počítač. Být jich více, tak se to už nezvládlo. Navíc byl obvykle problém s tím, že NPC si nějaké překážky v cestě umí všimnout až v moment, kdy jsou u daného objektu až příliš blízko, ani si neumí poradit se zablokovanou silnicí apod.

Kdežto tento nový patentovaný systém pro chování NPC bude umět, že jiné postavy v živoucím světe dokáží rozpoznat, na jakém druhu cesty se právě nacházejí, i se dle toho zařídit. Například když počítačem řízené auto bude v obytné čtvrti, pojede tam na úzkých cestách pomaleji. Nebo bude provádět úplně jiné manévry, aby se vyhnulo protijedoucím, když má k dispozici jediný pruh.

Systém v GTA 6 by také mohl umožnit jiným autům, aby se vypravila na zkratku přírodou (v závislosti na druhu vozu), reagovalo na měnící se počasí či jaké tam platí rychlostní limity.

Poslední vychytávkou má být, že to celé umí vygenerovat hustý provoz na silnicích, dle typu silnice a dalších parametrů. Tudíž hlavní ulice budou mít logicky větší provoz než ty vedlejší. A bouračka na hlavní dálnici takto snadno vytvoří zácpu, což opět poskytne báječné možnosti pro hratelnost - stejně jako vygenerování provozu pro honičky v rychlém tempu, protože to celé identifikuje, že nějaké auto nedodržuje předpisy.

2

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (3)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna