Dvě třetiny plných her na PlayStaton se loni prodaly digitálně

Urychlení transformace.

Není to nějaké šokující překvapení, když tradiční kamenné obchody musely být po většinu roku uzavřeny kvůli lockdownům a karanténám. Přesto to vypovídá o značném urychlení transformace trhu. Proto bude velmi zajímavé sledovat, jak to bude první rok po skončení pandemie, až se zase obchody otevřou a zda lidé změní své návyky.

Sony v podrobných PDF výsledcích za kalendářní rok 2020 mimojiné uvedla:

"Téměř 63 procent z tržeb z plných her za 2020 přišlo z digitálních downloadů a nikoli z krabicových her na fyzických nosičích v obchodech."

1

Jde o výrazný nárůst oproti 43 procentnímu podílá za fiskální rok 2018 a oproti 55 procentům za fiskální rok 2019 (končící v březnu 2020), podotkla ArsTechnica, která na to upozornlia.

Tomuto trendu odpovídá i fakt, že zhruba čtvrtina z 4,5 milionu loni vyexpedovaných konzolí PS5 nemá Blu-Ray mechaniku, tzn. spoléhá se na digitální downloady z PS Store.

V prosinci jinak hráči na PlayStation strávili hraním o 30 procent více času než za stejný měsíc v předešlých letech, což je další z efektů globální pandemie. Další podobná data v tomto dřívějším článku.

Reklama

Přeskočit na komentáře (0)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna