Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Microsoft v tajné interní analýze konkurence smekl před kvalitami The Last of Us 2

Co jeho lidé nejvíce vyzdvihli?

Když tato PS4 exkluzivita loni v létě vyšla, různé subjekty z branže klasicky pogratulovali na sociálních sítích nebo se k tomu pochvalně vyjádřili v podcastech.

Ale možná nevíte, že Microsoft si také nechal udělat interní detailní analýzu The Last of Us 2, aby jeho šéfové pořádně pochopili, v čem se přímá konkurence trefila do černého a co je na hře vlastně tím nejlepším.

Jak známo, velcí výrobci her zaměstnávají vlastní týmy interních recenzentů (obvykle bývalí či vysloužilí redaktoři z magazínů). Těm pár měsíců dva před vypuštěním dají svou dokončovanou hru, aby od nich dopředu zjistili, jaké ohlasy zvenčí čekat a co ne. Podle toho se pak určují odhady tržeb, embarga na recenze nezávislých médií (blízko či daleko od data vydání), případně útrata na marketing, plány s DLC, sebevědomí ve chvástacích prohlášeních apod.

No a nějací dva recenzenti najatí Microsoftem (nebo přímo jeho zaměstnanci z tzv. portfolio týmu?), kteří vystupují pod jmény Mike a Jon, si takto posvítili na hit od Naughty Dog (samozřejmě až po jeho vydání pro běžnou veřejnost). Doplnili k tomu, kolik se hry prodalo a jaké má průměrné skóre na Metacritic, aby byli nadřízení v obraze.

"Celková prezentace je výrazně před čímkoli jiným, co ostatní studia vyprodukovala na PC či konzolích. Často jsme byli ohromeni kvalitou grafiky, což se dnes děje málokdy. Šokující byla také pestrost prostředí, denní doby i počasí. O to více to je úžasné, když hra má dvě separátní hráčské postavy a rozličné spojence, včetně flashbackových sekvencí," píše se tam.

Dle názoru těchto lidí jde o velmi vzácný případ, který posouvá vyprávění příběhů ve hrách vpřed a bude vám vrtat v hlavě i po vypnutí konzole. Domnívají se, že dvojka učinila velký pokrok oproti jedničce, co se týče svobody řešení situací. Naopak se jim nelíbily pasáže se střelbou ze zbraně, které prý Naughty Dog moc neumí v žádné své hře, ačkoli umělá inteligence se chová chytřeji a oblasti boje jsou rozlehlejší.

Z publikovaných soudních dokumentů (známá pře mezi Apple a Epicem) také na světlo světa unikla větička, která jistě všem v Sony a fanboyům PlayStation udělá ohromnou radost, protože lepší pochvaly od konkurence asi nemůže být: "The Last of Us 2 nastavuje novou laťku, kterou bychom měli doufat, že také dokážeme dosáhnout".

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

The Last of Us: Part 2

PS4

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments