Recenze Resident Evil Village shrnuty - jak dopadly?

O příklonu k akci na úkor hororu a chvále prostředí či nepřátel.

Dnes bylo uvolněno embargo na recenze Resident Evil Village, který vyjde už tento pátek, 7. května 2021, coby nejdůležitější multiplatformní hra první poloviny roku.

Vyznění většiny hodnocení v médiích ve světě je pozitivní, aneb přesně jak se dopředu předpokládalo, nekoná se zde prakticky žádné překvapení.

Momentální průměr na Metacritic i OpenCritic uvízl na 84 procentech (PC verze ještě o bodík výše), takže Capcom může být nadmíru spokojen a vývojáři dostanou své zasloužené prémie.

1

GameSpot dal 9/10 za smíchání nejlepších akčních prvků z celé série Resident Evil s designem sedmého dílu. Designéři prý odvedli dobrou práci s různým tempem a intenzitou hry, stejně jako s plynulým a zábavným bojem. Zamrzela prý jen poslední hodina, která spíš patří do nějakého jiného žánru, a slabší příběhové propojení s předchůdci.

IGN sáhli po 8/10, protože jim to připadalo jako návštěva Disneylandu, kde každá atrakce nabízí své hrůzy a postupně se seznamujete s tajemstvími příběhu i obsazením. Nadšeni nebyli z bossů a z toho, že hra se více přiklonila ke zběsilé akci (jako v RE4) než k pomalému prozkoumávání (z RE7). Takže kdo preferuje více psychologična než ustřelených hlav, může být trochu zklamán.

GamesRadar udělil jen 3,5 z 5, protože navzdory silnému začátku to prý později upadne do průměru. Má to být decentní pokračování série, ale nikoli úžasné. Chválí za dobré postavy a jeden výjimečný hororový okamžik, naopak to drhne s nekonzistentní kvalitou, bossy s nevhodnou kamerou a vlnami až moc nepřátel, jako by skoro šlo o Call of Duty.

GameInformer s 9,25 z 10 tvrdí, že jde o okouzlující zábavu, která posunuje sérii vpřed a zvedne vám tep. Hra navazuje na přístup sedmého dílu k boji z vlastních očí, který se perfektně hodí k designu prostředí. Fajn prý je, že zdůrazněná akce nezastínila horor.

Press-Start s 9/10 ocenili, že hra se vydala do sérií zatím neprobádaných končin, když se odehrává v Evropou a gotikou inspirovaných lokacích. Má jít o důstojného nástupce sedmičky, který by žádný fanoušek hororů neměl propásnout.

2

Kolegové z britského Eurogameru prohlásili, že navzdory určitým neduhům to je vzrušující dobrodružství, které chytne a nepustí. Báječný design levelů však nedovolí zapomenout na neuspokojující příběh a bizarní finální kapitolu, po které zůstala v ústech drobná pachuť.

Polygon dospěl k závěru, že se jedná o perfektní mix hororu a akce. Nikdy prý nevíte, co přijde dalšího, tak rychlé je přepínání stylu. Rozhodně to je akční hra, ale i s tolik střílením to je pořád ještě horor. Člověku prý dojde, že vlastně akce a horor zase tak od sebe odlišní nejsou.

PC Gamer vytáhl z klobouku 85%, protože má jít o krásnou sbírku hororových zážitků a nejvíce pamětihodné nepřátele v historii série. Zdůraznil také pestrost nápadů, kvalitu uměleckého směřování a temnou atmosféru. To vše prý zařizuje unikátní identitu Village a fakt, že tahle značka dokáže oslovit a šokovat i po 25 letech.

Metro.co.uk byli přísnější se 7/10. Nelíbily se tuctové dialogy, jednoduchá obtížnost a krátkost, že hra není dostatečně děsivá a že v hratelnosti chybí skutečná inovace. Za klady uvedli solidní akci, zábavné nepřátele, výbornou grafiku a soundtrack, experimentální prvky i pestrost.

Kotaku si myslí, že Village je sázkou na jistotu, která nemusí využít potenciál sedmičky, přesto však dokáže navodit tu samou zábavu jako Resident Evil 4. Hra prý neustále něčím překvapuje - na standardní obtížnost trvalo dohrání 11 hodin, se spoustou prozkoumávání a upgradů zbraní díky nálezům či nákupům od zkorumpovaného obchodníka.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (1)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna