Dechberoucí tech-demo Unreal Engine 5 - Valley of The Ancient

+ už je v Early Access k downloadu, HW nároky ke spuštění, obrázky, info.

Jako vždy platí, že následující prezentace je určena převážně vývojářům a běžní hráči nemusí řadě pojmů vůbec rozumět. I pro ně to je však zásadní událost, protože předvádí, jak budou vypadat hry na nejrozšířenější technologii v příštích pár letech.

Epic dnes dal k dispozici svým partnerům Unreal Engine 5 v Early Access verzi před vypuštěním pro širokou veřejnost začátkem roku 2022. Na UE5 je také nyní převáděno Fortnite, ale prý ještě není hotovo.

Souběžně zveřejnil nové tech-demo "Valley Of The Ancient", menší výtvor sloužící coby příklad vizuálních vychytávek, ve formě videa a downloadu (100 GB), ode dneška na Epic Games Launcheru, abyste se přes něj jednoduše naučili nové funkce. Navázalo to na rok staré Lumen in the Land of Nanite. Podívejte se sami:

Minimální požadavky na PC ke spuštění jsou: Nvidia GTX 1080 či AMD RX Vega 64 s 8 GB VRAM a dále 32 GB systémové paměti. Pro chod ve 30fps to prý chce dvanáctijádrové CPU na 3,4 GHz s Nvidia RTX 2080 či AMD Radeon 5700 XT a 64 GB RAM. Demo se prý povedlo úspěšně rozběhnout na plný výkon i na PlayStation 5 a Xbox Series X.

7

A z čeho přesně si sednete na zadek, ptáte se? Třeba z nové lokality nazvané jako temný svět. Nebo z obra, který byl vytvořen v kvalitě grafických podkladů, jako by šlo o film, konkrétně tento boss je z 50 milionů polygonů (systém Nanite). Tvůrci říkají, že prostě půjde o generační skok, co se týče vymazlenosti grafiky.

Mezi nové systémy pro tvůrce her patří třeba World Partition, který rozdělí rozlehlé herní světy na menší části, takže lze lépe optimalizovat některé procesy a pracovat efektivněji. Uživateli je pak streamován jen ten nezbytný kus světa, ale souběžně může na jeho úpravách pracovat více tvůrců naráz. Vrstvy dat zase snadno umožní měnit denní či noční verze v tom samém prostředí. V Unreal Engine 5 je také už zabudován Quixel, tudíž vývojáři mohou do her snáze a rychleji zakomponovat fotorealistické předměty a objekty.

Lumen je zase plně dynamické řešení pro globální iluminaci, které oproti Unreal Engine 4 vypadá a reaguje více realisticky. Nepřímé nasvícení díky tomu okamžitě reaguje na změny přímého nasvícení i geometrie, například když se na obloze posune slunce, při zapnutí baterky či otevření dveří někam do exteriéru. Vedle toho urychlí proces pro vývojáře o hodiny.

1
2
3
4
5
6
8
9

Reklama

Přeskočit na komentáře (0)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna