Dvě tech-dema raytracingu a DLSS na architektuře ARM

Nvidia na GDCC.

Na konferenci Game Developers Conference (GDC) představila společnost NVIDIA dvojici nových technologických ukázek. Vůbec poprvné v nich prezentuje své technologie typické pro GeForce RTX na zařízení využívajícím architekturu ARM zastoupenou procesorem MediaTek. Jde o demonstraci rozšíření pokročilé grafiky i na energeticky úspornější zařízení.

První demoverze představuje hru Wolfenstein: Youngblood s ray tracovanými odrazy v reálném čase a s využitím funkce DLSS využívající AI pro navýšení výkonu při zachování ostrého obrazu. Je to poprvé, kdy se tyto technologie objevují na zařízeních využívajících procesory s architekturou ARM.

"Wolfenstein: Youngblood je první RTX PC hrou, která byla předvedena na systému založeném na architektuře ARM. Jde o důkaz flexibility, výkonu i možnosti snadné optimalizace enginu iD Tech," řekl Jim Kjellin, technologický ředitel společnosti Machinegames. "Hra na enginu iD Tech běžící na procesoru ARM se zapnutým ray tracingem je významným krokem na cestě k novým platformám otevřeným všem herním vývojářům."

1

NVIDIA také ukázala demo The Bistro pro ARM běžící s ray tracingem v reálném čase, zapnutým RTX Direct Illumination (RTXDI) a NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD).

Vše běželo na platformě MediaTek Kompanio 1200 ve spojení s GPU GeForce RTX 3060.

"RTX je nejprůlomovější technologie, která se v posledních dvou desetiletích objevila v počítačových hrách," uvedl PC Tseng, generální ředitel divize inteligentních multimédií společnosti MediaTek. "Společnosti MediaTek a NVIDIA pokládají základy nové kategorie vysoce výkonných počítačů založených na platformě Arm."

"Podpora RTX pro systémy ARM a Linux otevírá vývojářům her nové možnosti, jak poskytnout více imerzivních zážitků na širší škále platforem," říká Mathieu Muller, seniorní produktový manager pro high-end grafiku ve společnosti Unity. "Díky špičkovým grafickým funkcím nabízeným platformou GeForce RTX budou mít vývojáři v Unity zaměřující se na ARM k dispozici pro svou tvorbu více nástrojů."

Obou ukázek bylo možné dosáhnout díky portování vybraných RTX SDK pro práci na zařízeních s architekturou ARM. Jde např. o:

  • Deep Learning Super Sampling (DLSS) využívající umělou inteligenci ke zvýšení snímkové frekvence a generování ostrého obrazu ve hrách, který je srovnatelný a někdy i lepší než nativní.
  • RTX Direct Illumination (RTXDI), které umožňuje vývojářům přidávat do herního prostředí dynamické osvětlení.
  • NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD) využívající AI k rychlejšímu vykreslování velmi čistého obrazu.
  • Nástroj RTX Memory Utility (RTXMU), který optimalizuje způsob, jakým aplikace využívají grafickou paměť.
  • RTX Global Illumination (RTXGI) k simulaci chování světla a jeho odrazů v reálném prostředí.

SDK RTXDI, NRD a RTXMU pro ARM a operačními systémy Linux a Chromium jsou již k dispozici. RTXGI a DLSS je budou brzy následovat.

"NVIDIA rozšiřuje podporu RTX na ARN a Linux, což má potenciál prospět hrám i průmyslovým odvětvím, jako je automobilový průmysl. Jeho přední zástupci používají Unreal Engine nejen pro vizualizaci návrhů, ale také pro digitální kokpity nebo infotainment," řekl Nick Penwarden, viceprezident pro technické obory společnosti Epic Games. "Vždy vítáme výkonné funkce a SDK, které lze využít na mnoha platformách."

Reklama

Související obsah

Technický rozbor Deathloop na PS5 a PC

Od začátku navrženo pro raytracing.

Uniklé dlouhé video ze Saints Row

Třináctiminutové seznámení s hrou v kostce.

Oznámení Jagged Alliance 3

Plnohodnotné pokračování.

Příběhový trailer ELEX 2

O sjednocení lidu.

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna