ROZDÍLOVÁ RECENZE Death Stranding Directors Cut PS5

Stojí za upgrade?

VERDIKT: Nového herního obsahu je sice poskrovnu, přesto vylepšená edice stojí za přechod z PS4.

Death Stranding je, a ještě dlouhou dobu bude, naprosto unikátní hrou. K tomu ostatně došla i naše dva roky stará recenze PS4 verze.

V mezičase se stihnul objevit i port pro PC hráče, takže už to není vyloženě exkluzivní záležitost, ale nyní dostávají hráči na PlayStationu opět malý náskok. Před pár dny totiž byla vydána tzv. režisérská verze hry, která nese jisté úpravy, a hlavně umožňuje majitelům PlayStation 5 vytěžit více z výkonu a možností této konzole. PC verze „Director's Cut" zatím není potvrzená, takže se neví, jestli doopravdy vznikne.

Na rozdíl od nedávno vylepšené verze hry Ghost of Tsushima (recenze), nenabízí Death Stranding Director's Cut žádnou novou mapu nebo příběhové rozšíření, což mi přijde trochu škoda. Místo toho se soustřeďuje na vylepšené PS5 vlastnosti a přináší několik drobností, které zpříjemní hraní nebo usnadní nový vstup do hry úplným začátečníkům.

Trochu mě zaskočil proces přenášení uložených pozic ze standardní PS4 edice. Zatímco u Ghost of Tsushima si stačilo pohlídat pouze to, jestli máte na disku nebo v PS Plus nakopírované staré pozice, a to bylo více méně vše, v případě Death Stranding je to složitější. Zvlášť pokud jste už PS4 verzi třeba smazali ve snaze ušetřit místo na disku. Abyste byli schopni přenést staré pozice, musíte mít původní hru nainstalovanou a zaktualizovanou na poslední verzi. Do poslední uložené pozice musíte aktivně vstoupit a ve hře musíte dojít se svou postavou k nejbližšímu terminálu a v něm vyhledat volbu pro exportování pozic pro PS5. Až když tohle uděláte, máte vytvořený základ pro to, aby byla PS5 verze hry schopná importovat původní pozice. Mě to připomnělo staré pořekadlo, proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě, ale berme to tak, že Death Stranding je prostě unikátní hra i v tomhle ohledu.

Z čistě herního pohledu přináší režisérská verze pár bočních misí navíc, exoskelet (ocení hlavně začínající hráči) nebo robota pomáhajícího doručovat náklad (oceníte na mise, kam je obtížné se dostat motorkou). Dále přibyla možnost uspořádat závody nebo jít na střelnici, což jsou ale hodně diskutabilní novinky. Neurazí, ale tohle asi ve hře nikdy nikomu nechybělo, takže se nad tím nejde nijak rozplývat.

Z pohledu majitele Playstationu 5 je ale vylepšená edice mnohem zajímavější. Jednak je tu možnost vybrat si buď z výkonového grafického nastavení, kdy sice grafika není skutečně 4K (používá se upscaling), ale dosáhnete stabilních 60 FPS. Druhá možnost počítá s původními 30 FPS, ale dostanete plnohodnotné 4K s něco ostřejšími detaily terénu a horizontu.

Já tradičně sáhnul po kvalitativním vylepšení. Ostřejšího obrazu jsem si dokázal všimnout, ale jsem člověk, co si vyloženě všímá i malých drobností. Výkonnostní režim bude v tomto případě asi preferovat větší procento hráčů, protože když si porovnáte výsledný obraz obou režimů, zásadní rozdíly zde nenajdete. To třeba v PS5 verzi Ratchet & Clank: Rift Apart jsem viděl mnohem větší grafický rozdíl mezi nastavením na výkon a kvalitu.

Vylepšený 3D zvuk a haptická odezva na PS5 DualSense ovladači jsou pak další bonusy, které hodně potěší. Adaptivní trigery se vám připomenou například když budete chtít balancujícího Sama Portera srovnat do stabilní polohy a haptická odezva dá o sobě vědět s příchodem deště nebo na nerovném terénu. Z reproduktoru v ovladači se neozývá jen PP (Propojený Plod), ale třeba i zvuk, když Sam něco rozšlápne.

Cover image for YouTube videoDeath Stranding Director's Cut - Final Trailer | PS5

Pro vlastníky PlayStationu 5 je upgrade za 10 eur na Director's Cut skoro povinností, protože ty peníze za ještě kvalitnější zážitek z této hry rozhodně stojí. Mrzet vás může snad jen to, že toto vylepšení není zdarma. A pokud jste z nějakého důvod o Death Stranding doposud nezavadili, tak s kompletní Director's Cut máte tu nejlepší příležitost toto faux pas napravit.

Death Stranding

PS4, PC