Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Nový animační engine a datová cenrála Football Manager 2022

Detaily.

Společnosti Sports Interactive a SEGA dnes hrdě představily informace o prvních dvou zásadních novinkách hry Football Manager 2022, která vyjde 9. listopadu.

Prostřednictvím funkce Datová centrála (Data Hub) budou manažeři moci využívat stejné reportovací a analytické nástroje, s pomocí nichž dosahují úspěchů skutečné kluby, a dotáhnout tak k dokonalosti své předzápasové plánování. A jakmile se usadí na digitální týmovou lavičku, díky zbrusu novému animačnímu enginu a množství vylepšení umělé inteligence si budou moci vychutnat tu nejrealističtěji ztvárněnou akci, jaká kdy byla v celé sérii k vidění.

Tyto prvky a postup jejich zrodu podrobně rozebírá první část dvoudílné série „In the Studio" moderovaná Jamesem Allcottem. Společnost budou Jamesovi dělat členové týmu Sports Interactive, kteří divákům vysvětlí, jak tyto dva významné prvky vylepší celkový prožitek z hraní Football Manageru.

Jedná se o začátek celé série oznámení a představení, která budeme přinášet během následujících týdnů. Druhá část „In the Studio" s představením další dvojice významných prvků bude vydána příští týden a následovat budou podrobné blogové články na webové stránce Football Manageru, které se zaměří na obě představené novinkové oblasti i na aktualizaci základního herního systému. Další novinky budou představeny také na sociálních sítích Football Manageru (Twitter, Instagram a Facebook) i na vlastních kanálech ředitele studia Sports Interactive, Milese Jacobsona (Twitter a Instagram).

Watch on YouTube

Datová centrála je zbrusu nová sekce na postranní liště FM22, ve které najdete vše, co souvisí s analýzou dat a výkonu.

Manažeři se zde mohou ponořit do výkonnostních ukazatelů týmu a analyzovat, zda se vše během 90 minut zápasu odvíjí podle plánu, nebo je naopak někde prostor pro vylepšení. Zároveň se zde nachází možnost zobrazit si analýzu jednotlivých hráčů ze sestavy a identifikovat tak jejich silné stránky, na nichž lze stavět, a naopak slabiny, na které je zapotřebí se zaměřit při tréninku.

Nové vizualizace dat, jako jsou grafy tlaku a zónové mapy, v kombinaci s přepracovanými mapami přihrávek umožňují manažerům snadněji a přehledněji zjišťovat, jakým způsobem má jejich rozhodování vliv na úspěch, odhalovat problémové oblasti a vyhodnocovat nejefektivnější přínos jednotlivých členů sestavy.

Manažeři, kteří se chtějí ponořit do světa datové analýzy naplno, mohou využít i další funkce Datové centrály a požádat svůj analytický tým o zevrubná hlášení k široké škále různých témat, jako je například procento hlavičkových soubojů vyhraných obránci v porovnání se zbytkem ligy. Tyto ukazatele a způsoby hlášení používají pro zlepšení svých výkonů reálné kluby a nyní je mají k dispozici i hráči FM.

Zápasový engine: "V rámci našich nikdy nekončících snah o vytvoření dokonalé herní simulace vstupuje do nové éry i zápasový engine FM22."

Nový systém animací přináší takovou úroveň věrného ztvárnění dění na hřišti, jaká dosud nebyla v této sérii k vidění. Díky implementaci základních pohybů nyní vypadají akce hráčů mnohem realističtěji a přirozeněji. Běh s míčem a práce s ním byly navíc přepracovány, díky čemuž lze nyní provádět mnohem bohatší škálu pohybů, například otočky s míčem a Cruyffovy kličky.

Výrazná vylepšení umělé inteligence vytvářejí celkově věrohodnější průběh zápasu. Přepracovaný systém vyvíjení tlaku nutí hráče pracovat s kapacitou sprintování a vědět, kdy mohou tlak vytvářet a kdy ne. Změn se dočkala také přesnost, aby měla hráčova kondice větší vliv na přesnost přihrávek, střel a prvního kontaktu s míčem.

Novinkou ve FM22 je herní role širokého středního obránce, který manažerům poskytuje větší flexibilitu při používání trojčlenné obrany. Širokému střednímu obránci lze přiřadit úkoly v obraně, záloze nebo útoku, přičemž čímž útočněji bude pozice pojata, tím více bude hráč ochotný přecházet do jiných zón a vytvářet situace dva na jednoho.

Read this next