České studio vytvořilo díky nové technologii nejrealističtější zobrazení dinosaurů

Pozvánka do Muzea Dinosauria v Praze.

Zatím nejdokonalejší 3D modely pravěkých ještěrů vytvořili odborníci z Lunchmeat studia. Tým ilustrátorů spolu s paleontology vdechli život dinosaurům pomocí pokročilé technologii platformy NVIDIA Studio. Tato dosud neviděná zobrazení si můžete prohlédnout v nově otevřeném Muzeu Dinosauria v Praze, pro které vznikl také dokument mapující práci tvůrců.

Kolem podoby dinosaurů existuje celá řada otázek a nejasných informací. Vědci dodnes například neví, jakou barvu měla jednotlivá pravěká zvířata nebo které druhy byly opeřené. Podoby jednotlivých dinosaurů tak vycházejí často z nepřímých důkazů a domněnek. Právě tato tajuplnost a spousta nejasností je pravděpodobně tolik fascinující pro spousty odborníků z celého světa již dlouhé desítky let.

1

V minulém století se kreslíři museli věnovat jedné malbě dinosaura často i dlouhé měsíce. Bylo zapotřebí detailních konzultací s paleontology a preciznost v každém tahu rukou na plátně. Dnešní práce ilustrátorů je výrazně rychlejší. O to více, když můžete pracovat s moderními technologiemi a mít v týmu paleontologa a ilustrátora v jedné osobě.

„Karel Cettl je vystudovaný paleontolog, který spolu s kolegy kreslil nové modely. Výhoda je to nesporná, sám dokáže velmi dobře trefit koncepty, lépe chápe diskuzi s hlavním paleontologem a perfektně se orientuje v anatomii dinosaurů," potvrzuje Jakub Pešek, vedoucí projektu v Lunchmeat Studios. Práci jeho týmu na tomto novém projektu zachycuje nový dokument věnující se unikátním možnostem zobrazení dinosaurů pohledem několika českých umělců. Jedním z nich je například hudební grafik a ilustrátor Vojtěch „Woody" Troják, který pracuje na PC sestavě od CZC.cz. Tento dokument vznikl ve spolupráci NVIDIA a CZC.cz.

Jeden takový pravěký hrdina představuje desítky gigabajtů dat a některé výsledné malby mají ve svém digitálním provedení velikost desítek tisíc pixelů. Tým Lunchmeat Studios využívá pro svou práci technologie GeForce a STUDIO od NVIDIA, které jim práci zjednodušují a především zrychlují. „Ten čas se dost různí. Dinosaura lze nakreslit za deset vteřin nebo deset dnů. Vytvoření realistické a dle vědeckých poznatků správné ilustrace trvá většinou několik dnů," doplňuje Pešek.

Platforma NVIDIA Studio slouží nadějným umělcům i profesionálům, kterým pomáhá dát jejich myšlenkám obrysy rychleji, než bylo dříve možné. Modelování a renderování bohatých virtuálních světů, rychlejší natáčení, stříhání a export výsledného díla v rozlišení 4K, 6K, i 8K. To vše ve velmi vysoké rychlosti.

2
3
4

Reklama

Související obsah

Battlefield 2042 už přišel o dvě třetiny hráčů a další nepřející data

+ zatím největší patch, kritika tragického startu a DICE už nejsou tím, čím bývali.

RECENZE Farming Simulator 22 CZ

Pořádný posun vpřed nebo nedozrálé změny?

Také na webu...

Battlefield 2042 už přišel o dvě třetiny hráčů a další nepřející data

+ zatím největší patch, kritika tragického startu a DICE už nejsou tím, čím bývali.

Horizon: Forbidden West proklepnuto ratingovou organizací v Austrálii

Takže odklad z února by tím pádem už hrozit neměl.

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna