Battlefield 2042 už přišel o dvě třetiny hráčů a další nepřející data

+ zatím největší patch, kritika tragického startu a DICE už nejsou tím, čím bývali.

Musí se uznat, že se EA snaží, seč jim síly stačí, i vše veřejně často komunikují, jak by se to mělo vždy správně dělat...

Kupříkladu pro Battlefield 2042 dnes vydali v pořadí už třetí, dosud největší patch, který přináší přes 150 oprav (ty vlastnosti požadované komunitou, co ve hře chybí a sklidila kvůli tomu desítky tisíc negativních uživatelských recenzí, zatím nikde).

Jenže veřejně dostupná čísla o počtu hráčů pro ně nejsou vůbec lichotivá, a bouří se i stará fanouškovská komunita z minulých dílů.

EA a DICE sice nedávno řekli, v úvodních dnech měl dvakrát více hráčů než Battlefield 5, ale ti bohužel hru rychle opouští. Nebo to možná byli jen nějací zvědavci, kteří si ji rychle zkusili přes službu typu EA PLAY apod.?

Podle SteamCharts totiž BF2042 ztratil až dvě třetiny hráčů, a to ještě neuběhly ani dva týdny od vypuštění. Oproti tomu předešlý díl Battlefield 5 má počet hráčů konzistentní i po tolika letech.

Nutno dodat, že v tomto jsou započítáni jen hráči vyloženě na Steamu, nikoli ti na konzolích nebo na Originu, tudíž to nemusí být úplně reprezentativní vzorek. Každopádně pro hru, která je v mulťáku závislá na tom, aby se našlo 128 hráčů pro solidní bitvu, to může být časem docela problém.

1
2

To, že mělo více hráčů než Battlefield 2042 dokonce i farmaření ve Farming Simulator 22, je pak pouze drobnost - viz srovnání na Kotaku, kde to tedy bylo dost těsné, rozdíl jen o pár stovek lidí za uplynulých šest dnů.

Na této stránce vznikla petice volající po přidání ovládání na klávesnici a myši i v konzolových verzích - zatím má 12 tisíc signatářů.

V komunitě dlouhodobě známý a aktivní YouTuber Levelcap zase nazval start Battlefield 2042 katastrofou, která je dle něj neudržitelná. Je prý docela smutné, že nejlepším vydáním v uplynulých deseti letech byl Battlefield 1, zatímco BF3 dorazil s chybami, BF4 byl prakticky nehratelný a v BF5 zase chyběl obsah.

Svůj olej do ohně přilil také insider Tom Henderson, podle jehož zjištění už studio DICE není zdaleka tím, co kdysi bývalo. Z 500 zaměstnanců se jich prý 87 procent přidalo během vývoje nebo až po uvedení Battlefield 1, a dokonce 58 procent až během vzniku Battlefield 2042. Což docela vysvětluje, proč je asi moc nezajímaly nějaké oblíbené funkce, co byly v předešlých dílech, nebo že nechápou, co je pro fanoušky klíčové.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (4)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna