TROJRECENZE: Donkey Kong, Animal Crossing, Lego City Undercover

Skákačka s výzvou, variace na The Sims a zmenšenina.

Donkey Kong Country Returns 3D

Jsou dva způsoby, jak hrát skákačky posledních let. Buď se hned od začátku budete snažit najít všechny tajné předměty a plnit úrovně na sto procent nebo je proběhnete rychle a smetanu slíznete až poté. Oproti svým zvyklostem jsem se vydal druhou cestou a málem jsem dohrál nového Donkey Konga na jeden zátah. Nakonec jsem s ohledem na povinnosti dalšího dne odložil 3DS v půl třetí ráno ve třech čtvrtinách hry, po osmi hodinách hraní.

Možná jsem se od konzole nemohl odtrhnout, protože jsem nehrál původní Wii verzi z roku 2010. Na 3DS už vyšla spousta předělávek a zdá se, že jsou pro Nintendo výnosným businessem. Přestože je Country Returns 3D dvojrozměrnou skákačkou, je naprosto jiný než Mario. Gorila s kravatou se pohybuje pomaleji, ale disponuje větší silou. Tam, kde Mario vymýšlí elegantní řešení problému, Donkey Kong prostě prorazí zeď ramenem. Tahle hra je o bourání, ničení a rozbíjení. A je to bžunda. Však i jednotlivé levely se vinou Donkey Konga bortí jako pečlivě vyskládané domino. Je s podivem, jak rozdílné mohou být dvě hry stejného žánru od jedné společnosti.

Na rozdíl od originálu z Wii si můžeme zvolit nižší obtížnost díky většímu počtu srdíček zdraví. Průchod ulehčí i obchod s předměty, ve kterém koupíte třeba papouška odhalujícího tajné skrýše nebo zelený balónek, který vás vytáhne z propasti. Přesto je obtížnost Donkey Konga vražedná, což může spoustu lidí odradit. Však si také pár mých kolegů na Twitteru vylévalo zlost. Ovšem je to otázka preferencí: buď máte rádi výzvu nebo chcete každou hrou projít vedeni za ručičku. Jasně, jsou úrovně, které jsem musel zkoušet zvládnout i čtyřicetkrát, ale ten pocit z vítězství, který jsem zažil po jejich zdolání, prostě stojí za to. Donkey Kong počítá s tím, že se úrovně naučíte téměř nazpaměť. Alespoň některé.

Je mrzuté, že obtížnost i v rámci jednoho z devíti světů radikálně kolísá. Druhá výtka směřuje k designu levelů. V Super Mario Bros téměř vždycky víte, jaký problém vás čeká, ale Donkey Kong tak trochu cheatuje. Například při jedné z mnoha jinak velmi zábavných jízd na důlním vozíku napoprvé nemáte vůbec šanci zareagovat na plošinku, která se těsně před kárkou zřítí. Prostě zemřete a část úrovně si zopakujete. Naštěstí to příliš nevadí, protože máte téměř neomezenou možnost nakupovat si za hojně se vyskytující mince extra životy.

VERDIKT: Předělávka klasické skákačky Donkey Kong Country z Wii přináší pár nových úrovní, předmětů v obchodě a trochu pozměněnou obtížnost. Přesto právě náročnost je jedním z rozhodujících faktorů, zda si skvělé výpravné dobrodružství gorily s kravatou pořídit či nikoliv. Jestli jste nehráli na Wii, vlastníte 3DS a nebojíte se výzvy, rozhodně doporučuji. Skvělá návykovka.

Hodnocení: 8/10

Animal Crossing: New Leaf

Variace Nintenda na The Sims, kombinovaná se SimCity nebo spíše SimVillage zní zajímavě a i dle recenzí například na britském EG jde o skvělou hru. Jenže v životě recenzenta jsou chvíle, kdy vám určitá hra prostě nesedne a nechce se vám hrát dál, i když víte, že tam někde hluboko by měl být ukrytý poklad.

New Leaf totiž začíná typicky nintendovsky, dlouhým podrobným tutoriálem. V něm se toho příliš neděje, stále pobíháte po prťavé vesničce a sbíráte hrušky, vykopáváte pravěké kostry, chytáte ryby a motýly. S jediným cílem - naspořit dostatek peněz a udělat zvířecí obyvatele města, jehož starostou jste se omylem stali, šťastné.

Chodil jsem za svou sekretářkou a plnil její zadání. Například vyndával plevel nebo odpadky z moře. Běhal jsem do krámu a prodával z věčně přeplněných kapes zbytečně vypadající předměty. Kopal jsem artefakty a nosil je do muzea, aby se moje město stalo tím nejúžasnějším. Jenže než jsem se k vysněnému cíli dokázal přiblížit, vzala má motivace za své. Hratelnost totiž počítá, že se budete k Animal Crossing každý den vracet a nejlépe ve stejný čas.

Zpočátku jsem se snažil, ale jeden den jsem přišel moc pozdě, druhý brzy a všechny obchody byly zavřené. Přes den jsem neměl čas a po pár takto ztracených dnech jsem se k New Leaf přestal vracet a místo toho se kdykoliv bavil u Fire Emblem, Luigi Mansion, Donkey Kong nebo Lego City.

Vím, někde tam uvnitř je asi skvělá hra, ale já ji asi už nikdy neobjevím, protože celé moje městě je teď určitě zarostlé plevelem a pláž je jednou velkou skládkou.

Hodnocení: Neuděleno

Lego City Undercover: Chase Begins

Chase Begins je zmenšená verze skvělého dětského lego GTAčka pro Wii U z letošního jara. Nintendo 3DS verze začíná dva roky před událostmi z velkého dílu a popisuje, jak se z Chase McCaina stal obávaný strážce zákona. Wii U titul udělal tomu malému celkem dobrou reklamu, protože se právě na události z prvního pobytu McCaina v Lego City často odvolával.

Chase Begins je zmenšenina plnohodnotného Undercover ve všech myslitelných směrech. Příběh je řidší, nadabovány jsou jen hlavní animace, město je poloprázdné, podivně tiché a ponořené do neustálé mlhy kvůli optimalizaci enginu pro přenosnou konzoli. Ze stejného důvodu je svět rozřezaný na několik částí, mezi kterými vás čekají otravně dlouhé nahrávací obrazovky.

Ovládání bylo zjednodušeno na chůzi, úder, výskok a interakci s předměty. Tím nejvíce trpí souboje, které jsou po celých dvanáct hodin nutných k dohrání stejné a až primitivně lehké. V rámci Nintendo 3DS jde o úctyhodnou ukázku výkonu konzole, jenže v porovnání s Wii U verzí neustále jen objevujete, co autoři z TT Games museli obětovat, aby se jim povedlo vymanévrovat limity dané hardware.

A to je škoda, protože hratelnost není špatná, opět jde o kombinaci akce, průzkumu a logických hádanek s možností plnit mraky nepovinných úkolů. Znovu Chase pomocí převleků dokáže opravovat stroje, vylamovat dveře, létat s jetpackem nebo pěstovat rostlinky a díky svým schopnostem postupovat vpřed příběhem. Jenže i zde jsou vidět ústupky. Například se stavařem můžete rozbít betonové desky, ale už nejde o interaktivní minihru z Wii U, nýbrž jen o krátkou animaci.

VERDIKT: Chase Begins není špatnou hrou a zejména menší publikum bude na cestách nadšené. Ti, co hráli Lego City Undercover na Wii U, budou zažívat jedno zklamání za druhým z toho, jak je jinak skvělá hra limitována hardwarem přenosné konzole.

Hodnocení: 6/10

Animal Crossing: New Leaf

Nintendo 3DS