Activision o úniku Modern Warfare 3

Způsob reakce se jim nakonec vyplatil.

Kdyby to byli ještě "staří Activision" nebo kdyby možná za rohem nečíhal Battlefield 3, asi by vše bývalo skončilo bu-bu-bu výhrůžkami za šíření uniklých materiálů nebo oficiálním dementováním, jako v minulosti. Naštěstí do Activision vloni přišla nová krev z renomované německé reklamky v podobě Erica Hirschberga, který o marketingu něco málo ví, a na páteční masivní únik detailů o Modern Warfare 3 dokázal zvolit správnou reakci.

"Vstali jsme do situace marketingové krize a chtěli si jít večer lehnout s marketingovým vítězstvím," vysvětlil šéf vydavatelské divize Activisionu v nezvykle otevřeném rozhovoru o své zatím největší pracovní výzvě pro Joystiq.

Jak přiznal, zvažovali všechny možné způsoby reakcí na únik, od standardního mlčení až po tvrdší postup. Nakonec si uvědomili, že by hráče (jejich zákazníky) neměli trestat, protože oni se ničím neprovinili, nýbrž naopak využít jejich nastalého zájmu o MW3. Podle něj bylo důležité zvolit v krizové situaci správnou odpověď, nikoliv mlčet nebo reagovat příliš přehnaně. "To je to, co rozlišuje dobrý marketing od skvělého marketingu. Úniky se staly běžnou součástí naší práce a musíme se s tím naučit žít."

Sice prý teaser trailery neplánovali vypustit dříve než za pár týdnů, ale nakonec se jim nenadálá změna vyplatila. "Teasery na Modern Warfare 1 a 2 svého času shlédlo za úvodní dva dny 60 až 90 tisíc lidí, ale tyto čtyři MW3 teasery mají v celkovém součtu už 4,5 milionu shlédnutí jen na YouTube," zdůraznil Eric Hirschberg.

"Pokud se už Modern Warfare 3 bude někde probírat, chceme, aby to byl dialog mezi námi a našimi fanoušky, nikoliv mezi pachatelem úniku a fanoušky," narážel na ztrátu kontroly nad tokem informací na veřejnost. Viníka ukradených dat o hře ještě nevypátrali, ale je mu prý jasné, že muselo jít o někoho s hodně dobrým přístupem hluboko do útrob firmy.

První velký trailer na Modern Warfare 3 by se měl objevit na přelomu pondělí a úterý příští týden. Datum vydání se plánuje na 8. listopadu 2011.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (3)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna