Alan Wake

Z návštěvy finských Helsinek i s novými videii.

Když si člověk zblízka prohlédne hornaté lesní stráně v okolí finských Helsinek, dojde mu, jak moc jsou vlastně podobné tomu idylickému fiktivnímu městečku Bright Falls kdesi v USA, kde se má odehrávat akční thriller Alan Wake. Zhruba takový byl náš první dojem z lednové předváděčky hry v helsinských kancelářích Remedy; a že těch dojmů bylo! Přitom od našeho posledního preview tolik času zdánlivě neuplynulo, ale když si člověk uvědomí, co všechno se s jednou z nejočekávanějších her současnosti za tu dobu událo, jako třeba definitivní vyvrácení její případné PC verze, najednou jako by to byla celá věčnost.

Nová předváděčka začala pěkně od začátku hry a autoři ji na každém kroku komentovali různými drobnostmi zhruba tohoto typu: "Abychom zachytili opravdovou atmosféru nočního lesa, vyslali jsme naše kolegy z Microsoftu do národního parku u Redmondu, kde několik dnů stanovali s foťáky i mikrofony a všechno pečlivě nahrávali". Že ve výsledné hře je iluze naprosto dokonalá, jistě netřeba dodávat.

Tak to tedy vezměme pěkně popořadě. Alan Wake, spisovatel na útěku před svým literárním agentem, míří spolu s manželkou na dovolenou v městečku Bright Falls. Žena mu cestou z auta předestře ten úžasný nápad, že by mu do horské chatičky mohla přivézt psací stroj, Wake se příšerně naštve a po krátké hádce uteče do lesa. Jeden z vývojářů Remedy se v této chvíli poprvé chopí xboxového ovladače - hra právě začíná.

Útěk do lesa je ideální příležitostí k tomu, vychutnat si okolí Bright Falls ještě panensky čisté a úchvatné - jak ostatně dokazuje první vyhlídka na skále, odkud je dle autorů vidět až do vzdálenosti deseti kilometrů.

Po krátké procházce se ale začnou dít věci; k horské chatičce se přiblíží ohromná bouře, jež hrozí vyrvat dřevěné trámy ze země, náhle vypadne elektřina a Alanova žena s výkřikem zmizí v temnotě.

V tu chvíli se hrdina - taktéž s křikem - probudí uprostřed automobilové bouračky a jak se pomalu probouzí, zjistí, že jeho žena zmizela. A v této fázi hry se poprvé objevuje hlavní leitmotiv, tedy hledání stránek z románu, který Wake údajně napsal, ač si to za boha nepamatuje. V tuto chvíli se předváděčka zastaví a Remedy zeširoka rozpráví o věcech, které jsme již detailně popsali v našem prvním preview - proto se rychle vraťme zpět k průběhu mise.

Než se v onom zmatku, temnotě a nejistotě stačíte zorientovat, vrhne se na vás několik temných postav vyzbrojených noži a sekyrami - nejvyšší čas se dát na útěk.

Alan Wake totiž není superman a za celou dobu hraní se nesetká s jindy běžným zbraňovým arzenálem, tedy raketomety, granáty či odstřelovací puškou - naopak se bude spoléhat především na svoji pistoli a ještě spíš na baterku, jejíž světlo přízraky zažene do temnoty a oslabí natolik, aby je hrdina mohl zranit.

Jakmile se vám podaří vyprostit z auta, přijde první úkol: doběhnout k benzinové stanici, jejíž neonová světla prosvítají v dálce skrze hustý les.

Bude jen na vás, jakou zvolíte cestu přes tento temný hvozd, ale vězte, že na několika mýtinkách jsou tu k nalezení náboje do pistole, světlice a také baterka, tedy tři zásadní předměty, bez nichž se v pozdější fázi hry nehnete ani na krok.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (11)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna