Alice in Wonderland

Za králíčím ocasem.

Alenka sice již vyrostla do krásy a legálně může nasávat Portské ve své vznešené vile, ale stále je to ta rozpustilá holčina, která ráda sní a v parku se honí za bílými ocasy mladých zajíčků. Jediný rozdíl oproti minulosti je v tom, že namísto matky je jí nyní v patách ženich. I jemu se ovšem schová v nekonečně hluboké králičí noře, která ji přenese do Říše divů. Avšak Wonderlandu nyní bohužel panuje krutá, panovačná (a taky docela vypatlaná) Srdcová královna, která zneužívá všechna živá stvoření a jediný kus země, který si ještě nepodrobila, je království její sesterské Bílé královny. Alenka, králík a pár dalších brachů se pochopitelně spolčí proti královně rudé, protože to hodné duše dělají.

Jestliže jste již viděli Burtonovu čerstvou filmovou interpretaci legendární pohádky o Alence, již víte, jak ten celý příběh dopadne. Hra je klasickým odvarem hlavního chodu z Hollywoodu, takže se plazí podél dějové linky nakreslené snímkem na stříbrném plátně, ale pochopitelně ji rozšiřuje a mírně upravuje pro potřeby o poznání delší hry.

Jó, i myší kopanec do rozkroku dělá zázraky.

Potěšující za každých okolností je, že Alice in Wonderland není tou klasickou (čti příšernou) filmovou hrou; dá se hrát vlastně docela slušně a plus mínus desetiletá hráčata si ji zamilují skoro určitě. V jádru je to vlastně plošinovka vyplněná nekonečným bušením do karetních vojáků, předmětů okolo a občasným luštěním puzzlů. Vlastně trochu v duchu populárních LEGO her, protože k úspěšnému projití je třeba využívat a kombinovat speciální schopnosti vašich postaviček a ještě do toho sbírat tisíce a desetitisíce „neskutečných nápadů“ aneb pidi-kostiček (v případě LEGA), za něž si pořídíte upgrady pro svá virtuální alter-ega.

Na herní Alence je příjemné to, kterak vás vezme do spousty míst, na něž film samotný nestačil, a tak ačkoliv co do příběhu se ve výsledku nic nového nedozvíte, aspoň ta cesta k finálnímu souboji s Žvahlavem je rozsáhlejší. Zatouláte se v bludišti z živého plotu, kde je to samý žravý kořen; podíváte se do polorozpadlého baráku, kde se zbláznila gravitace; anebo si zabojujete proti chlupaté zubaté kouli jménem Pentlochňap.

Ve filmu to je fajnová holka, ale tady ve hře působí Alenka tupě.

Trochu šokující ovšem je, že skoro celou hru strávíte hraním za zajíce McTwispa a Březňáka, myšku Mallymkun, Kloboučníka a kocoura Šklíbu…, ale Alenka se ke slovu takřka nedostane a je jen jakýmsi vaším doprovodem. Nebo spíše jen nekompetentní pipkou, jež splašeně pobíhá okolo a akorát se čas od času nechá unést srdcovým vojákem a vy ji v roli některé z hratelných postav musíte vysvobodit.

Sympatické každopádně je, že každá z postav má nějakou speciální schopnost, kterou lze postupně ještě vylepšovat. Třeba zajíc McTwisp má v kapse magické ručičkové hodiny, kterými nejen buší nepřátele po hlavě, ale také jimi umí zastavit čas. Kloboučník zase domalovává realitu a pustí vás tak třeba do původně rozbitých dveří. Myška pro změnu bojuje jako nikdo jiný, kocour umí odhalit neviditelné objekty a Březňák dokáže na dálku manipulovat s objekty, pohazovat jimi a do toho mrskat naváděné nádobí.

Nechat truhlu čouhat ven? Takovýhle pirát by se asi moc neuživil.

Plejádu roztodivných hratelných postav si užijete hlavně v kooperativním režimu. Automaticky si k hodnocení připočtěte bod, pokud máte kámoše, se kterým si můžete dát Alice in Wonderland v tandemu. Offline multiplayerový režim ála LEGO Star Wars za dvě rozličné postavy najednou automaticky vykopne zábavnost a prožitek z hraní o stupínek výš.

Alice in Wonderland

Nintendo Wii, PC, Nintendo DS