ANKETA: Co si myslíme o Fallout 4 po traileru?

Redaktoři se podělili o své postřehy.

Martin Frey

Hodně mě potěšilo, že jde o in-game trailer, a ne nějaký render, který vám toho o finální podobě hry moc neřekne. Patrné jsou především moderní metody postprocessingu a kvalitnější modely/textury, a i když zřejmě nepůjde o žádnou velkou revoluci, grafika je určitě dostačující. Barevnější paleta prostředí mi popravdě ani nevadí, zeleno-hnědý filtr Fallout 3 mi totiž nikdy k srdci nepřirostl. Nepřekvapuje mě ale, že zatím neukázali jediný detail tváře, s těmi má totiž Bethesda problémy dlouhodobě. Je také otázkou nakolik, a zdali vůbec, se jim podaří implementovat aspoň nějakou mimiku.

Terén i vegetace naznačují, že vše poběží na nějaké upravené verzi Gamebrya, potažmo Creation Enginu, který byl naposledy použit ve Skyrimu. To je určitě dobrá zpráva pro modery, kteří se nebudou muset učit nic nového, ale zároveň z toho plyne i spousta dalších omezení a nevýhod, které provázely už stařičký Morrowind nebo Oblivion. Upřímně proto doufám, že ve hře nebudou žádné nahrávací obrazovky při vstupu do budov a jeskyní, ale jelikož jsem v traileru zahlédl nejen otevřená okna, ale i rychlé přesuny kamery z interiéru ven, zdá se, že to konečně nebude problém.

Grafika je ale v dobrých RPGčkách až na druhém místě. Po Zaklínači 3 jsem tak trochu zmlsaný kvalitou rozhovorů a questů a sám jsem zvědavý, jak se s nimi Bethesda vypořádá tentokrát, a zdali se od CD Projektu i něco přiučí (pokud má ale hra vyjít už na podzim, tak k nějakým zásadním změnám již nejspíš nedojde). Osobně se ale těším hlavně na prozkoumávání postapokalyptického Bostonu a pustin v jeho okolí, z uveřejněných záběrů totiž už teď dýchá ta správná atmosféra, která mě vždycky dokáže pohltit. Jestli totiž Bethesdě něco skutečně jde, je to ztvárnění světa a navození pocitu, že jste opravdu „tam". To je konec konců i hlavní důvod, proč se k jejich předchozím hrám dodnes vracím a mám v nich stovky odehraných hodin. A v neposlední řadě - je to nový Fallout, a hlavní hrdina je opět přeživší z Vaultu, takže nostalgie tu funguje naplno.

Martin Zavřel

Nejsem vyloženě fanoušek téhle série, nicméně trojku jsem si zahrál moc rád, víceméně ze stejného důvodu jako Skyrim: parádní otevřený svět plný zábavného objevování člověka prostě vtáhne, obzvláště když je tak plný skvělých nápadů a překvapení. Trailer na čtverku na mě udělal dojem, že půjde prakticky o to samé - na čemž nevidím nic špatného. Další kilometry apokalyptické krajiny plné všemožných hrůz i černého humoru si rozhodně dám líbit.

Navíc sice slyším ze všech stran kritiku na grafiku i animace v traileru, ale mě osobně připadá prostředí výrazně hezčí a pestřejší, což rozhodně podpoří ještě silnější zážitek. Tak nějak doufám v hratelný úvod nebo flashback/y před dopadem bomb, protože se mi nezdá, že by se s těmito sekvencemi tolik dělali jen kvůli traileru. A pokud toho hafana vylepší po stránce AI apod., mohl by to být také hodně zajímavý prvek. Trailer možná nemá žádnou geniální myšlenku nebo silné emoce, ale ukázal nám herní grafiku a rozhodně mě natěšil na další stovku hodin v rozvalinách.

Agarwel Idiriz

Popsat dojmy čistě z Fallout 4 oznámení je celkem obtížené, protože jsem zaslepen jen radostí z oznámení nového dílu své oblíbené značky. Ale mám-li být objektvní, z traileru samotného jsem trošku rozpačitý. Přestože mám obrovskou radost, že se Fallout 4 chystá, přijde mi, že trailer toho ze hry moc neukazuje. Například v úvodu jsem jásal, že z interiéru domu vidím přes okna a dveře ven, což by byla v Bethesdích hrát málem revoluce. Ale o kousek dál jsou již záběry přímo z města ve hře a tam už jsou všech okna pouhou neprůhlednou texturou. Znamená to tedy, že tato část traileru je pouze z nehratelného intra?

Podobně mě zaujalo střídání různých období. Trailer střídavě ukazuje záběry postapokaliptického světa, ale hodně je prokládá prostřihy na dění před válkou. Tady jsem hodně zvědav, co to znamená. Buď bude hra vyprávět příběh opravdu ze dvou různých období (podobným způsobem jako nyní v Zaklínači občas sledujete dění někde jinde). A nebo (bohužel asi pravděpodobněji) jde opět o záběr z intro filmečku a ne přímo ze hry.

A samozřejmě se nelze nezmínit o dojmech z grafiky (trailer ani nic víc neříká). Ty jsou také rozpačité. Na jednu stranu musím uznat, že hra udělala krok kupředu a je znát vyšší rozlišení textur a více objektů na scéně (hlavně scény z měst jsou bohatší). Ale i tak je stále znát, že se jedná o stejný engine a mnohdy snad i stejné modely jako dříve. Celé to maličko působí jako hra tvořená na PS3/X360, která byla v průběhu vývoje odsunuta a přesunuta na aktální generaci. Osobně mě mnohem více zajímají změny v herních systémech. Ale na ty si bohužel budeme muset počkat.

Jan Doskočil

Úplně první, co mě problesklo hlavou po shlédnutí, bylo staré Half-Life a průlet jeho městem City 17. Způsob, jakým je celý trailer vyroben, jak hrozně prkenně se všechny postavy na scéně pohybují, jak z toho číší skripty na sto honů, to vše mi připomnělo hry staré mnoho let. Nevím, jestli to je od Bethesdy umělecký záměr, důsledek předlouhého vývoje (nejprve pro generaci PS3/X360) či pozůstatků (recyklace) starého enginu. Pokud se tyto vypozorované vlastnosti zachovají (i s jejich specifiky a nedostatky, které se v otevřeném světě nevyhnutelně projeví). Hra může být dost odlišná od všech ostatních pro současnou generaci konzolí/PC a skončit jedině hitem nebo průšvihem, nic mezi asi neexistuje.

Musím ocenit, že toho tvůrci byli ochotni hned na začátek ukázat tolik přímo ze hry, to určitě nikdo z nás dopředu nepředpokládal ani to nebývá zvykem (jistě byli bychom spokojeni i s úvodní pasáží v interiérech). Fallout 4 má tu "smůlu", že se nachází ve stejné kategorii jako DOOM, takže jsou na něj od publika kladeny skoro až nesplnitelně vysoké nároky, zvlášť teď po nastavení laťky se Zaklínač 3. Přesto si myslím, že se mu debutovým trailerem povedlo navodit tu pravou postapo atmosféru, což byl zjevně vytyčený cíl.

V závěrečných scénách, kdy se s drobným zaškobrtnutím plynulosti vzlétalo nad město, se přiznám, že mi naskočila husí kůže a to nejsem fanoušek série. Jindy jsem se zase sám sebe ptal, jak je vůbec možné ukazovat něco tak slabého (stylizací i námětem by to možná člověk nerozeznal od nedávného The Bureau / XCOM). A čert vem, že vlčák, kolem kterého se vše točilo, kupodivu neměl realistickou srst jako třeba v MGS5 (i na oldgenu!), hlavní bylo zpracování jeho výrazů, které se povedly na jedničku a určitě tu bude věrným společníkem.

Jiří Klepek

Fallout 4 vyjde pro PC, PS4, X1 a zatím nemá termín vydání.

rezervovat na Alza.cz.

Jako člověka nepříliš osloveného Fallout mě trailer na nejnovější dílo Bethesdy příliš neoslovil. Tvůrci zde mířili spíše na fanoušky série, než na ignoranty jako jsem já. Nicméně trailer nastiňuje, co se zhruba přihodilo a jak hra bude vypadat. Musím říct, že se mi líbí postapokalyptická atmosféra, která z videa čiší. Zdevastovaná, opuštěná krajina, monstra a stroje brázdící zničený povrch planety. Města trochu připomínají Borderlands, za mě v tomhle ohledu plus.

Možná je zatím brzo soudit, ale vypadá to, že v tomto se případě poprask kolem downgradu grafiky (jako byl u třetího Zaklínače) nejspíše konat nebude, protože ač hra vypadá docela hezky, žádné grafické orgie to nejsou. Snad další videa odhalí více, protože zatím mě nic neoslovilo natolik, abych si chtěl hru zahrát.

Sledujte vše o Fallout 4 na Eurogameru zde.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (22)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna