E3 DOJMY z Assassins Creed 4

Moc jsme od něj nečekali, ale jde o největší posun v hratelnosti.

  • Přestože mi zatím nepřišlo, že by Ubi ukázali něco speciálního, co by Assassins Creed 4: Black Flag řadilo mezi největší pecky výstavy E3, na jeho stánku visí nominace na Best of Show od spousty světových magazínů. Vypadá, že uvidíme něco speciálního.

  • Zaměstnanci Ubi nám předvedou dvě demoverze. První z nich je úsek hry, který jsme viděli už na konferenci Sony. Začíná házením dýky po nešťastníkovi přivázanému ke kůlu, pokračuje sledováním vojáka a plynule přejde v námořní bitvu.

  • Při streamu konference to nebylo poznat, ale když hru vidíte naživo, grafika se oproti trojce o kus zlepšila. Stále ovšem Ubi nemá na EA. Velmi realisticky vypadá simulace látek.

  • Když nám na jiných stáncích ukazovali stejnou demoverzi, kterou jsme viděli na jedné z konferencí, alespoň nám k ní prozradili peprné detaily. Tentokrát nikoliv.

  • Na demoverzi jsou patrné určité nedostatky. Například při scéně, kdy se piráti naloďují na nepřátelskou loď, se hra nachvilku zaseknula, jako by si skript nevěděl rady.

  • Na řadu přichází druhé, dosud nikde nezveřejněné souvislé demo, které ukazuje, jak funguje otevřený svět, tedy něco podobného, jako při předváděčce Watch Dogs.

  • Část se jmenuje The West Indies a začíná na břehu malé rybářské vesničky. The Twin Dilema je název kontraktu, v němž máme zabít dvojčata, která pašují zboží.

  • V tuto chvíli předvádějící spustil aplikaci na tabletu. Je na ní zobrazena mapa ostrova. Tedy to samé, na co jsme byli doposud zvyklí pouze z Wii U. Na druhou stranu je ještě více než u prezentace Watch Dogs patrný poměrně dlouhý lag. Však také aplikace není spojena přímo z konzolí, ale přes internet na servery uPlay, které komunikují s vaší konzolí nebo PC.

  • Assassín přišel na přístavní trh ke krčmě, kde se pohybovaly jeho cíle. Prvního zabil, druhý se dal na útěk. Mohli jsme ho dohonit a prohnat mu nůž krkem, zastřelit ho nebo nechat utéct.

  • Náš předvádějící nechal druhého z dvojčat utéci na loď, abychom viděli, jak jej můžeme pronásledovat na své pirátské lodi.

  • Náš kontrakt odplouvá na rychlé fregatě, kterou jsme naštěstí zpomalili přesnou střelou a znehybnili. Můžeme se rozhodnout ji potopit nebo se nalodit. Protože se na nepřátelské palubě nachází cenné suroviny, je vhodnější ji nalodit a přemoci posádku.

  • I když jsme splnili hlavní cíl asasinského kontraktu, je možné pro nějaké speciální odměny dokončit i vedlejší tohoto vedlejšího úkolu.

  • Jakmile jsme zabili všechny na palubě, můžeme se rozhodnout, co dělat s obsazenou kořistí. Dá se z ní rekrutovat posádka nebo ji například poslat do svého přístavu. Znamená to, že si vytváříme vlastní loďstvo.

  • Na moři bojují Španělé s Angličany a můžeme se rozhodnout, zda zasáhnout, nicméně předvádějící si vybrali prozkoumání malého, zdánlivě opuštěného ostrova. Na něm našli mrtvolu s mapou pokladu, kterou je opět možné zobrazit na tabletu. Na něm lze zároveň zadávat waypointy pro svou minimapu.

  • Lodí jsme se vydali za pokladem, ovšem v dané oblasti zuří bouře, kterou protíná i malé tornádo, tomu je potřeba se vyhýbat stejně jako nebezpečným útesům.

  • Mezi utajenými ostrovy jsme nalezli jeden s ruinami starých chrámů, které obsadili Španělé v žlutých uniformách. Přes spoustu hlídek jsme se potichu dostali téměř až k pokladu.

  • Postavy se dají přivolávat pískáním. Novou zbraní je flusačka s jedem, který způsobuje u nepřátel amok. Zasažený vyvolá s kýmkoli v okolí bitku, což nám dá šanci proklouznout podél poměrně velké přesily. V rámci úrovně se dají zachránit zadržení piráti, kteří se po osvobození připojí k vaší bandě.

  • Je zajímavé, jak se musí poklady hledat nikoliv podle přesné mapy, ale podle monumentů nakreslených na kusu papíru, který jsme získali na opuštěném ostrově od mrtvého piráta.

  • Jak jsem od Assassins Creed 4 moc nečekal, mám pocit, že jde zatím o nejpovedenější posun v hratelnosti. Skvělé jsou naprosto plynulé přechody mezi pasážemi na lodi, na ostrovech i ve městech. Doufám, že se Ubi vyvaruje dlouhého a velmi omezeného tutoriálu z třetího dílu a podstatnou část lákadel otevřeného světa budeme mít přístupnou hned od začátku.

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3

Reklama

Přeskočit na komentáře (11)

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Související obsah

Dva nezvyklé multiplayerové režimy do The Dark Pictures: Man of Medan

+ videa z hraní a HW nároky tohoto interaktivního filmu.

Do března vypustí UbiSoft tři neoznámené AAA hry

Velmi se mu dařilo + odklad Skull and Bones.

EA: Starý způsob vydávání her už dnes nefunguje

Poučení z Anthem a inspirace mobily.

EA: Anthem nenaplnilo prodejní očekávání

Přesto ho budou dále podporovat.

Také na webu...

- komentáře (11)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna